GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MİKRODENETLEYİCİLER-I (SEÇ3)/OM-423
Dersin Adı: MİKRODENETLEYİCİLER-I (SEÇ3)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Fatih ŞAHİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/fasahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fasahin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci:
mikroişlemci ve mikrodenetleyici arasındaki farkları açıklayabilecektir.
PIC16F877 mikrodenetleyicisinin komut yapısını açıklayabilecektir.
assembly dilinde basit düzeyde programlar yazabilecektir.
mikrodenetleyicili bir devre için gerekli olan temel donanım yapısını kurabilecektir.
yazılan bir assembly programını makine koduna çevirip mikrodenetleyiciye yükleyebilecektir.
simülasyon yazılımlarıyla yazılan mikrodenetleyici programını test edebilecektir.
mikrodenetleyicili devreleri deney setleri üzerinde kurup çalıştırabilecektir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  OM-426 Mikrodenetleyiciler II
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İkili, sekizli ve onaltılı sayı düzenleri
2. Hafta  Temel mantık kapıları, flip-floplar, sayıcılar, kaydediciler
3. Hafta  Temel mikroişlemci mimarisi, RISC ve CISC komut yapıları
4. Hafta  Kaydediciler, aritmetik ve mantık birim (ALU), durum kaydedicisi, yığın
5. Hafta  Mikroişlemci çevre birimleri
6. Hafta  Mikrodenetleyicilerin temel yapısı, mikroişlemci ve mikrodenetleyici arasındaki farklar
7. Hafta  PIC 16F877 mikrodenetleyicisinin temel özellikleri, bellek yapısı, giriş/çıkış portları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  PIC 16F877 mikrodenetleyicisinin komut yapısı ve komutları
10. Hafta  Assembly dili programının bölümleri
11. Hafta  Assembly dilinde mikrodenetleyici programının yazılması
12. Hafta  Yazılan programların makine diline (hex) dönüştürülmesi (derlenmesi) ve mikrodenetleyiciye yüklenmesi
13. Hafta  Mikrodenetleyicili devrelerin temel donanım yapısı, osilatör devreleri
14. Hafta  Mikrodenetleyicili devrelerin simülasyon yazılımlarıyla test edilmesi
15. Hafta  Mikrodenetleyici devrelerin deney setleri üzerinde kurulup çalıştırılması
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mikrodenetleyiciler ve PIC Programlama, Orhan Altınbaşak, Altaş yayıncılık, PIC Programlama Teknikleri ve PIC 16F877A, Hikmet Şahin, Ayhan Dayanık, Ca
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
12
2
24
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X