GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TAŞIT EMİSYONLARI VE KONTROLÜ (SEÇ2)/OM-347
Dersin Adı: TAŞIT EMİSYONLARI VE KONTROLÜ (SEÇ2)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. H. serdar YÜCESU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yucesu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yucesu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Taşıtlardan kaynaklanan emisyonların oluşumunu analiz eder.
Emisyon standartlarını bilir.
Emisyon azaltma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur
Emisyon ölçüm metodlarını bilir ve uygular.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Anlatım ve gösteri
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Emisyona giriş
2. Hafta  Taşıt kaynaklı kirleticiler
3. Hafta  Buji ile ateşlemeli motorlardan kaynaklanan kirleticiler (HC, CO, NOx)
4. Hafta  Buji ile ateşlemeli motorlarda emisyon kontrol teknikleri,
5. Hafta  Dizel motorlardan kaynaklanan kirleticiler (HC, CO, NOx, is)
6. Hafta  Dizel motorlarda emisyon kontrol teknikleri
7. Hafta  Emisyonların insan sağlığı ve çevre üzerine etkileri (sera gazı etkisi)
8. Hafta  Emisyon standartları (EPA, EURO, TIER)
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Emisyon ölçüm teknikleri (HC, CO, NOx)
11. Hafta  Emisyon ölçüm teknikleri (İs)
12. Hafta  Emisyon ölçüm cihazları
13. Hafta  Taşıt işletim şartları ve emisyonlar arasındaki ilişki
14. Hafta  Taşıt atıklarından kaynaklanan kirleticiler (atık yağlar, filtreler, antifriz, balatalar, batarya, klima gazı, plastik parçalar vb.)
15. Hafta  Taşıt atıklarından kaynaklanan kirleticiler (atık yağlar, filtreler, antifriz, balatalar, batarya, klima gazı, plastik parçalar vb.)
16. Hafta  Gürültü kirliliği
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Colin R. FRGUSON, “Internal Combustion Engines”, John Wiley &Sons, Inc 1986. 2. Ulrich Seiffert, and Peter Walzer, “The future A
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru cevap, Gösteri, uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
4
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
7
7
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
5
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X