GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HYBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR (SEÇ1)/OM-315
Dersin Adı: HYBRİD VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR (SEÇ1)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Kemal ERŞAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  WWW.websitem.gazi.edu.tr/site/kersan ,WWW.w3.gazi.edu.tr/web/kersan/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kersan@gazi.edu.tr , kersan959@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler taşıtlarda elektrikli taşıt teknolojisinin kullanımının sebeplerini bilmeli ve diğer sistemlerle karşılaştırmasını yapmalı
Elektrikli taşıtlarda kullanılan elektrik ve elektronik devrelerin temel prensiplerini bilmeli bu presiplere dayalı olarak;
Farklı yapıdaki elektrik depolama işleminin kimyasal olarak nasıl sağlandığını kavrar ve diğer enerji kaynaklarının yapıları ile karşılaştırır.
Elektrikli taşıt hareket sistemlerinde kullanılan elektrik motorlarının çalışma esaslarını kavrar, karakteristiğini tanımlayan grafikleri yorumlar.
Hareket kontrol sistemlerini ve hareket iletim sistemlerini bilir.
Elektrikli taşıt tasarımında temel değişkenleri kavrar ve elektrikli taşıt modelleri için enerji akışı sistemini bilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Temel Elektrik ve Elektronik, OM-242 Otomotiv Elektrik ve Elektroniği
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Elektrikli taşıtların tarihçesi ve içten yanmalı motorlu taşıtlarla karşılaştırılması
2. Hafta  Enerji kaynakları ve enerjı depolama aygıtları, bataryalar, yakıt piller, yüksek güçlü kondansatörler
3. Hafta  Elektrik enerjisinin kimyasal enerjiye dönüşümü ve kurşun, nikel, sodyum, lityum ve alüminyum esaslı bataryaların elektrik depolama işlemi.
4. Hafta  Yakıt Pilleri
5. Hafta  Yüksek Kapasiteli Kondansatörler
6. Hafta  Enerji dönüşüm sistemleri, elektrik motorları, dc motorlar ve karakteristikleri
7. Hafta  AC motorlar ve karakteristikleri
8. Hafta  Tork hız karekteristikleri ve kontrol teknikleri
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Elektrikli taşıt tasarımında temel değişkenler ve yazılımlar
11. Hafta  Elektrikli taşıtta hareket kontrolu ve enerji yönetim sistemleri
12. Hafta  Bataryalı elektrikli taşıtlar
13. Hafta  Hibrid (Melez) elektrikli taşıtlar
14. Hafta  Yakıt pilli elektrikli taşıtlar
15. Hafta  Elektrikli taşıtların ekonomik olarak karşılaştırılması ve gelecekte gelişmesi
16. Hafta  Yarıyıl sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - HUSAIN, I., ELECTRIC AND HYBRID VEH. 2003 - MILLER,J.M., PROPULSION SYS FOR HYBRID VEH. IEE. 2004. - ÜNLÜ, N., ELEKTRIKLI ARAÇLAR, TÜBİTAK MAM,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
15
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
69
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X