GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MÜHENDİSLER İÇİN HUKUK (TO.SEÇ)/OM-404
Dersin Adı: MÜHENDİSLER İÇİN HUKUK (TO.SEÇ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Muhittin Astarlı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/muhittin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  muhittin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bireysel İş Hukuku problemlerini tartışma ve değerlendirme bilgisine sahip olabilme.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel İş Hukuku bilgi ve kültürüne sahip olabilme
2. Hafta  İş Hukukunun Temel Kavramları (İşçi, işveren, işveren vekili, işyeri)
3. Hafta  İş Kanunlarının uygulama kapsamı
4. Hafta  İş sözleşmesi kavramı, tanımı, unsurları, hukuki özelikleri, benzer sözleşmelerden farkı
5. Hafta  İş sözleşmesinin türleri
6. Hafta  İş sözleşmesinin kurulması, is sözleşmesi yapma özgürlüğü ve is sözleşmesinin butlanı ve iptali
7. Hafta  İş sözleşmesinde isçinin borçları
8. Hafta  ARASINAV
9. Hafta  İş sözleşmesinde işverenin ücret ödeme borcu
10. Hafta  İş sözleşmesinde işverenin diğer borçları
11. Hafta  İş sözleşmesinin askıya alınması ve is sözleşmesinin sona ermesinde ortak sona erme nedenleri, is sözleşmesinin haklı nedenle feshi
12. Hafta  İş sözleşmesinin sureli fesih yoluyla feshi (sureli fesih hakkı ve kullanılması, is güvencesi ve geçerli neden kavramı), belirli sureli is sözleşmeler
13. Hafta  Toplu isçi çıkarma, is sözleşmesinin sona ermesinin sonuçları (kıdem tazminatı, ibraname, çalışma belgesi)
14. Hafta  İşin düzenlenmesi (Çalışma sureleri)
15. Hafta  İşin düzenlenmesi (Ücretli tatiller ve yıllık ücretli izin), is sağlığı ve güvenliği
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Mollamahmutoğlu, H., &288;s Hukuku, 3. Basım, Turhan Kitapevi, Ankara, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
11
11
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisi
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisi
14
Alanında eğitim verme becerisi.