GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MİKRODENETLEYİCİLER-II (SEÇ5)/OM-426
Dersin Adı: MİKRODENETLEYİCİLER-II (SEÇ5)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fatih ŞAHİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/fasahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fasahin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci:
üst düzey programlama dilleri kullanarak mikrodenetleyici programı geliştirebilecektir.
mikrodenetleyici çevresel modüllerini kullanabilecektir.
kesme tabanlı program geliştirebilecektir.
analog ve sayısal sensör sinyallerini bir mikrodenetleyici ile işleyebilecektir.
işleticilerin kontrolünü bir mikrodenetleyici ile gerçekleştirebilecektir.
mikrodenetleyicilerle gösterge uygulamaları yapabilecektir.
mikrodenetleyicilerle temel haberleşme protokollerini kullanabilecektir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  OM-423 Mikrodenetleyiciler I
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel kavramlar, mikrodenetleyici ve mikroişlemci arasındaki farklar, mikrodenetleyicilerle proje geliştirmek için gerekli araçlar
2. Hafta  Üst düzey dillerle mikrodenetleyici programlarının geliştirilmesi
3. Hafta  Sayısal giriş/çıkış işlemleri
4. Hafta  PIC 16F877 mikrodenetleyicisinin modülleri (ADC)
5. Hafta  PIC 16F877 mikrodenetleyicisinin modülleri (USART)
6. Hafta  PIC 16F877 mikrodenetleyicisinin modülleri (CCP)
7. Hafta  PIC 16F877'nin kesme kaynakları ve kesme tabanlı program geliştirilmesi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  PIC 16F877'nin kesme kaynakları ve kesme tabanlı program geliştirilmesi
10. Hafta  Analog sayısal dönüştürücü ve sayısal analog dönüştürücü uygulamaları
11. Hafta  Analog ve sayısal sensör sinyallerinin mikrodenetleyicilerle işlenmesi
12. Hafta  İşleticilerin (enjektör, adım motoru, röle vb.) mikrodenetleyicilerle kontrolü
13. Hafta  İşleticilerin (enjektör, adım motoru, röle vb.) mikrodenetleyicilerle kontrolü
14. Hafta  Gösterge (LCD, 7 parçalı gösterge vb.) uygulamaları
15. Hafta  Haberleşme protokolleri (RS-232, I2C, CAN) uygulamaları
16. Hafta  Haberleşme protokolleri (RS-232, I2C, CAN) uygulamaları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  PIC Basic Pro İle PIC Programlama, Orhan Altınbaşak, Altaş Yayıncılık PICBASIC Programlama ve Uygulamalar, İbrahim Doğan, Bileşim Yayınevi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
12
2
24
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X