GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Isı Transferi/OM 354
Dersin Adı: Isı Transferi
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Isı aktarım mekanizmalarının ve ortamların ısıl özelliklerinin öğrenilmesi
Isı transferi problemlerinin analizinde kullanılacak metotların ve bu metotların ısıl sistemlerin geliştirilmesi ve tasarımında uygulamasının öğrenilm
Motor soğutma sistemi tasarımı, taşıt iklimlendirme ve motor yağlama sisteminde bulunan ısı değiştirgeçlerinin tasarımı, fren tertibatının ısıl anali

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Isı transferine giriş, Isı transferi mekanizmaları, kondüksiyon, konveksiyon ve radyasyon
2. Hafta  Sürekli rejimde tek boyutlu kondüksiyon, Düzlem duvarda sürekli rejimde ısı iletimi, ısıl direnç
3. Hafta  Silindirik borularda ısı iletimi, kritik yalıtım kalınlığı
4. Hafta  Küresel yüzeylerde ısı iletimi
5. Hafta  Genişletilmiş yüzeylerde ısı iletimi, Değişken ve sabit kesitli kanatçıklar, Ucu izole ve sonsuz uzunluklu kanatçık denklemleri
6. Hafta  Kanat verimi, kanat etkinliği, Dairesel kesitli kanatçıklar ve sayısal çözümü
7. Hafta  Isı transferinde sayısal metotlar, sürekli rejimde tek ve iki boyutlu ısı iletiminin sayısal çözümü
8. Hafta  Ara Sınav, Geçici rejimde ısı iletimi, geçici rejimde tek ve iki boyutlu ısı iletiminin sayısal çözüm yöntemleri
9. Hafta  Taşınım ile ısı transferi, taşınımın esasları, hız ve ısıl sınır tabaka, taşınım denklemleri
10. Hafta  Tam gelişmiş laminer akışta konveksiyon, paralel plakalar arasında akışta konveksiyon, sabit ısı akısı ve yüzey sıcaklığı sınır şartları
11. Hafta  Silindirik borularda tam gelişmiş akışta konveksiyon, dış yüzey akışlarında konveksiyon
12. Hafta  Isı değiştiriciler, ısı değiştirici tipleri, Isı değiştiricilerin çözümlenmesi, logaritmik ortalama sıcaklık farkı metodu
13. Hafta  Isı değiştiricilerin çözümlenmesi, Etkinlik-NTU metodu
14. Hafta  Işınım ısı transferi, siyah cisim ışınımı, ışınım şiddeti, ışınım özellikleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
51
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
9
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
13
13
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Can ÇINAR , Dr. Duygu İPCİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/cancinar , https://websitem.gazi.edu.tr/site/duyguipci)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cancinar@gazi.edu.tr , duyguipci@gazi.edu.tr)