GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Malzeme Bilgisi/OM 206
Dersin Adı: Malzeme Bilgisi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Matematik, Fen Bilimleri ve Otomotiv Alanı İle İlgili Mühendislik Konularında Yeterli Bilgi Birikimi; Bu Alanlardaki Kuramsal ve Uygulamalı Bilgileri,
Mühendislik Problemlerini Tanımlama, Formüle Etme ve Çözme Becerisi; Bu Amaçla Uygun Analiz ve Modelleme Yöntemlerini Seçme ve Uygulama Becerisi.
Motor ve Taşıt Tasarımı İle İlgili Projeleri Değerlendirme, Herhangi Bir Motor ve Taşıt Aksamını Tasarlama, Prototip ve Seri İmalat Aşamasına Getirme
Belirli İhtiyaçlara Yönelik Karmaşık Sistem, Parça veya Süreci Tamamen veya Kısmen Tasarlama Becerisi.
Mühendislik Uygulamaları İçin Gerekli Olan Modern Yöntem ve Araçları Geliştirme, Seçme ve Etkin Bir Şekilde Kullanma Becerisi; Bilişim Teknolojilerini
Mühendislik Problemlerinin İncelenmesi ve Çözümü için Deney Tasarlama, Deney Yapma, Veri Toplama, Sonuçları Analiz Etme ve Yorumlama Becerisi.
Bireysel ve Takım İçerisinde Çalışabilme ve Diğer Disiplinlerle Etkin Biçimde Çalışabilme Becerisi.
Türkçe Sözlü ve Yazılı Etkin İletişim Kurma Becerisi; En Az Bir Yabancı Dil Bilgisi.
Yaşam Boyu Öğrenme Çerçevesinde, Bilgiye Erişebilme, Bilim ve Teknolojideki Gelişmeleri Takip Edebilme ve Kendini Yenileme Becerisi.
Mesleki ve Etik Sorumluluk Bilinci.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Malzemelerin sınıflandırılması
2. Hafta  Atomik bağlar, Kafes sistemleri, Kristal sistemleri
3. Hafta  Malzeme test yöntemleri
4. Hafta  Çekme, eğme, burulma, yorulma, vurma ve sertlik ölçme deneyleri
5. Hafta  Alaşım, faz, bileşen tanımı, Faz kanunu
6. Hafta  Demir-sementit faz diyagramı tanımı
7. Hafta  Demir-sementit faz diyagramı ve problemleri
8. Hafta  Ara Sınav Soğuma eğrileri
9. Hafta  Izotermal dönüsüm ve devamlı soğuma diyagramları
10. Hafta  Çeliklerin ısıl işlemleri
11. Hafta  Alaşım elementlerinin rolü
12. Hafta  Paslanmaz çelikler, takım çelikleri, yüksek hız çelikleri
13. Hafta  Metal olmayan malzemeler
14. Hafta  Konuların değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
9
1
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
11
22
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
14
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ahmet GÜRAL )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/agural)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (agural@gazi.edu.tr )