GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Termodinamik I/OM 251
Dersin Adı: Termodinamik I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Termodinamik ile ilgili kavramları tanımlayabilme
Termodinamik yasalarını açıklayabilme
Enerji ve dönüşümleri ile ilgili sistemleri çözümleyebilme
Termal sistemleri analiz edebilme
Termal sistemler ile ilgili mühendislik problemlerini çözebilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim-Anlatma, Problem çözme, Soru-cevap
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Genel bilgiler, birimler ve tanımlar, sistem, enerjinin biçimleri, sistemin özellikleri, hal ve denge, Termodinamiğin sıfırıncı kanunu basınç, sıcaklı
2. Hafta  Saf madeninin faz değişimleri, özellik diyagramları ve tabloları, problem çözümleri, saf maddenin özellikleri
3. Hafta  İdeal gaz kanunları, hal değişimleri
4. Hafta  Özgül ısılar, İdeal gazların iç enerji, entalpi ve özgül ısıları, Sıvı ve katıların özgül ısıları, Gerçek gazlar, problem çözümleri
5. Hafta  Termodinamiğin 1. kanunu, kapalı sistemler, problem çözümü
6. Hafta  Termodinamiğin 1. kanununun açık sistemlere uygulanması, Sürekli akışlı açık sistemler
7. Hafta  Termodinamiğin II. Kanunu, Kelvin-Planck ve Clasius ifadeleri, tersinir ve tersinmez hal değişimleri, Isıl verim ve etkinlik, Carnot çevrimi, Soğutma
8. Hafta  Claisus eşitsizliği, Entropi, Entropinin artış ilkesi, Entropi ile ilgili özellik diyagramları, Ara Sınav
9. Hafta  T ds bağıntıları, saf madde ve ideal gazların Entropi değişimleri, problem çözümleri, Termodinamiğin üçüncü yasası
10. Hafta  Gaz akışkanlı güç çevrimleri (Otto, Dizel, Karma, Ericson, Stirling çevrimleri)
11. Hafta  Brayton çevrimi, Ara ısıtma, Ara soğutma ve Rejeneratörlü Brayton çevrimi
12. Hafta  Soğutma çevrimi, Isı pompası ve soğutma makinesi, İdeal ve gerçek buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi, soğutucu akışkan seçimi
13. Hafta  Kimyasal Reaksiyonlar ve yanma, yakıtlar, oluşum entalpileri, reaksiyon denklemleri, hava yakıt oranı, hava fazlalık katsayısı
14. Hafta  Sabit hacimde yanma, Alt-üst ısıl değer, adyabatik alev sıcaklığı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
11
11
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. H. Serdar Yücesu )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/yucesu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yucesu@gazi.edu.tr , hsyucesu@gmail.com)