GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TAŞIT DİNAMİĞİ/OM-343
Dersin Adı: TAŞIT DİNAMİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Mesut Düzgün
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mduzgun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mduzgun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler; Taşıt dinamiğinin temel prensiplerini tanımlayabilirler ve örneklendirebilirler. Teknik çözümler yapabilir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Dinamik Taşıt Teknolojisi Taşıt Güvenlik sistemleri Ağır Vasıta Teknolojisi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tekerlek davranışları: Yanal kuvvet, kayma açısı, Tekerlek yük duyarlılığı.
2. Hafta  Boyuna kuvvet, Kamber açısı yararları, Tekerlek basıncı, sıcaklığı, hız vb. faktörlerin özellikleri, Tekerlek momentleri.
3. Hafta  Kuvvetlerin tanımlanmasında kullanılan koordinat sistemleri: Yere bağlı tanımlama, Taşıta bağlı tanımlama.
4. Hafta  Taşıt hareketleri, İşaret kabulü, Standart semboller.
5. Hafta  Basitleştirilmiş sürekli dönüş dengesi ve kontrol: Düşük hızda dönüş, Arka ve önün aynı anda savrulması.
6. Hafta  Sürekli dönüşte önden savrulma, Sürekli dönüşte arkadan savrulma.
7. Hafta  Hareket denklemleri: Sürekli hal için çözüm, Arka ve önün aynı anda savrulması için çözüm.
8. Hafta  Önden savrulma ve arkadan savrulma için çözüm, Statik kararlılık ve kontrol.
9. Hafta  Basitleştirilmiş geçici kararlılık ve kontrol: Yay-kütle-damper benzeşimi.
10. Hafta  Dinamik kararlılık: Taşıtın iki serbestlik dereceli incelenmesi.
11. Hafta  Kararlı hal için tekerlek çiftinin analizi.
12. Hafta  Kuvvet-moment analizleri.
13. Hafta  Şase düzeni.
14. Hafta  Şase düzeni.
15. Hafta  Tekerlek yalpalama olayının teorisi.
16. Hafta  Tekerlek yalpalama olayının teorisi.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Taşıt Dinamiğinin Temelleri Taşıt Mekaniği Taşıt Dinamiği Ders Notu Tekerlek ve Taşıt Dinamiği
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
9
1
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X