GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ISI TRANSFERİ/OM-391
Dersin Adı: ISI TRANSFERİ
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Can ÇINAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/cancinar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cancinar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Isı aktarım mekanizmalarının ve ortamların ısıl özelliklerinin öğrenilmesi.
Isı transferi problemlerinin analizinde kullanılcak metotların ve bu metotların ısıl sistemlerin geliştirilmesi ve tasarımında uygulamasının öğrenilme
Bu dersi alan öğrenciler; motor soğutma sistemi tasarımı, taşıt iklimlendirme ve motor yağlama sisteminde bulunan ısı değiştirgeçlerinin tasarımı, fre






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülm
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Sayısal Analiz Akışkanlar Mekaniği I
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş, Temel boyutlar, birimler ve kavramlar, Isı transferi mekanizmaları; iletim, taşınım ve ışınım,
2. Hafta  Sürekli rejimde tek boyutlu kondüksiyon, ısıl direnç, sürekli rejimde düzlem duvarda ısı iletimi
3. Hafta  Silindir ve kürede ısı iletimi
4. Hafta  Kanatlı yüzeylerden ısı transferi, Sabit kesitli kanatçıkların enerji denklemi,
5. Hafta  Kanatçıklarda verim ve performans katsayısı, kanatçıklı yüzeylede ısıl
6. Hafta  Değişken kesitli kanatçıklar ve performansının sayısal yöntemle analizi.
7. Hafta  Sürekli rejimde iki boyutlu kondüksiyon, sayısal yöntemler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Zamana bağlı ısı iletimi, sayısal çözümler
10. Hafta  Konveksiyonun tanımı ve tam gelişmiş laminer akışlarda konveksiyon
11. Hafta  Boyut analizi ve konveksiyonun deneysel yöntemlerle araştırılması
12. Hafta  İç yüzey akışlarında konveksiyon.
13. Hafta  Dış yüzey akışlarında konveksiyon.
14. Hafta  Isı değiştiriciler
15. Hafta  Radyasyona giriş
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Çengel, Y.A., HeatMass Transfer A Parctical Approach. -Incropera, F.P., DeWitt, D.P., Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, Literatür Yayınevi -Altınış
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
13
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X