GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ-I/OM-395
Dersin Adı: AKIŞKANLAR MEKANİĞİ-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Akışkanlar Meka
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Halit KARABULUT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/halitk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  halitk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler motorlu taşıtların tasarımında karşılaşılan akış problemlerini viskozitesiz, sıkışmaz akış yaklaşımı ile çözme yeteneğine sah








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Face to face, homework
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  MAT-101, MAT-102, MAT-201
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yer çekiminden kaynaklanan statik basınç alanının analizi, eğik yüzeylerde oluşan hidrostatik basınç kuvvetleri ve yerlerinin hesabı
2. Hafta  Kaldırma kuvveti ve yerinin incelenmesi
3. Hafta  Atmosferde basınç dağılımının incelenmesi
4. Hafta  İvmeli hareket yapan tanklarda sıvı yüksekliği dağılımının incelenmesi
5. Hafta  Momentumun tanıtılması, sabit bir kontrol hacmine giren ve çıkan momentumun yarattığı kuvvetlerin incelenmesi
6. Hafta  Hareketli bir kontrol hacmine giren ve çıkan momentumun yarattığı kuvvetlerin incelenmesi
7. Hafta  Çok boyutlu viskozitesiz akışların genel hareket denklemlerinin türetilmesi.
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Bernoulli denkleminin türetilmesi
10. Hafta  Dinamik basınç, venturimetre, pitot tupü ve otomobil rüzgar direnci hesapları
11. Hafta  Sirkülasyon ve rotasyonun tanımı, vorticity transport denklemi ile viskozitesiz akışların rotasyonsuz olduğunun gösterilmesi.
12. Hafta  Potansiyel akış denklemi, streamline transformasyonu, hız potansiyeli transformasyonu
13. Hafta  Potansiyel akış simulasyunu ile otomobillerin çevresindeki basınç dağılımının hesabı
14. Hafta  Sıkışır akışkanların sabit sıcaklıktaki akışı
15. Hafta  Sıkışır akışkanların izentropik akışı
16. Hafta  Uygulamalar
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Karabulut, H., Akışkanlar Mekaniği Ders Notları, Gazi Ü. Teknoloji Fakültesi (in-Turkish)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
5
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X