GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TERMODİNAMİK-II/OM-294
Dersin Adı: TERMODİNAMİK-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. H. Serdar YÜCESU; Yrd. Doç. Dr. Tolga TOPGÜL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yucesu, http://websitem.gazi.edu.tr/site/topgul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yucesu@gazi.edu.tr, topgul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler gaz ve buhar akışkanlı güç çevrimlerinin hesaplamalarını yaparlar.
Soğutma çevrimi ve ısı pompası ile ilgili hesaplamaları yaparlar.
Yanma ile ilgili hesaplamaları yaparlar.
Gaz karışımları ile ilgili hesaplamaları yaparlar.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Anlatım, Soru-cevap, Problem çözümü
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Gaz akışkanlı güç çevrimleri (Otto ve Dizel çevrimleri)
2. Hafta  Gaz akışkanlı güç çevrimleri (İkili çevrim, Stirling, Ericsson çevrimleri ve Rejenerasyon)
3. Hafta  Brayton çevrimi, Ara ısıtma, Ara soğutma ve Rejeneratörlü Brayton çevrimi
4. Hafta  Buharlı güç çevrimleri, Carnot ve Rankine çevrimleri, ısıtıcı ve yoğuşturucu,
5. Hafta  Ara ısıtmalı buhar çevrimi, Gerçek buharlı güç çevrimleri
6. Hafta  Soğutma çevrimi, Isı pompası ve soğutma makinesi, İdeal ve gerçek buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi, soğutucu akışkan seçimi
7. Hafta  Termodinamik özellik bağıntıları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Gaz karışımları
10. Hafta  Gaz ve buhar karışımları ve iklimlendirme
11. Hafta  Kimyasal Reaksiyonlar
12. Hafta  Hidrokarbonlar ve yanma
13. Hafta  Standart hal enerjisi ve entalpisi, yakıtların alt ve üst ısıl değerleri
14. Hafta  Reaksiyon sıcaklığı, adyabatik alev sıcaklığı
15. Hafta  Kimyasal denge ve kimyasal denge sabiti
16. Hafta  Problem cözümleri ve eksiklerin tamamlanması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, Yunus A. Çengel. Michael A. Boles, Literatür Yayıncılık, 1996.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-cevap, problem çözme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
70
 Ödev
9
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
4
20
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X