GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA VE MATLAB/ENF 108
Dersin Adı: TEMEL BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA VE MATLAB
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Fatih ŞAHİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/fasahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fasahin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci:
program geliştirme aşamalarını ve akış türlerini açıklayabilecektir.
değişken ve sabit kavramlarını açıklayabilecektir.
sıralı akış, şartlı akış ve tekrarlı akış programları geliştirebilecektir.
programlarda dizileri kullanabilecektir.
temel dosya giriş çıkış işlemlerini gerçekleştirebilecektir.
Matlabda vektör, matris, polinom işlemlerini gerçekleştirebilecek, grafik çizebilecektir.
Matlabda M dosyaları yazabilecektir.
Matlabda çeşitli araç kutularını kullanabilecektir.
Verilen bir yazılım geliştirme probleminin yapısal bir çözümü için Fortran veya Matlabı kullanarak uygun problem çözme tekniklerini belirleyip kullan
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Programlama dilleri, program geliştirme aşamaları, algoritma ve akış şemaları, akış türleri
2. Hafta  Fortran programlama dili, veri tipleri, değişkenler, sabitler, operatörler, matematiksel fonksiyonlar, Fortran programlarının yazılması, çalıştırılmas
3. Hafta  Fortranda temel G/Ç komutları, sıralı akış programları, şartlı akış programları
4. Hafta  Şartlı akış programları, mantıksal ifadelerin birleştirilmesi
5. Hafta  Tekrarlı akış programları, döngüler
6. Hafta  Tek ve çok boyutlu diziler, dinamik diziler
7. Hafta  Fortranda dosya G/Ç işlemleri, formatlı G/Ç
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Matlaba giriş, operatörler, vektör ve matris işlemleri, polinom işlemleri
10. Hafta  Matlabda grafikler
11. Hafta  M dosyaları (makrolar ve fonksiyonlar)
12. Hafta  M dosyaları (makrolar ve fonksiyonlar)
13. Hafta  Matlabda şartlı akış ve tekrarlı akış komutları
14. Hafta  Matlabda dosya G/Ç işlemleri, formatlı G/Ç
15. Hafta  Simulink araç kutusu
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Nyhoff, L. R., Leestma, S. C.,"Introduction to Fortran 90 For EngineersScientists", Prentice Hall, New Jersey, 1997. Çetin, A. E.,"Matlab 6.5", A
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X