GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİFERANSİYEL DENKLEMLER/MAT-201
Dersin Adı: DİFERANSİYEL DENKLEMLER
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Can ÇINAR, Prof. Dr. Halit KARABULUT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/cancinar, http://websitem.gazi.edu.tr/site/halitk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cancinar@gazi.edu.tr, halitk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Diferansiyel denklem kavramını anlamak
Diferansiyel denklem çeşitlerini öğrenmek.
Diferansiyel denklemleri kullanarak mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözülmesi.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim, ev ödevi.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  MAT-101, MAT-102
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Diferansiyel denklemlere giriş, mühendislik bilimleri ile ilişkisi, tanımı, sınıflandırılması, genel ve özel çözüm
2. Hafta  Birinci mertebe adi diferansiyel denklemler, Değişkenlerine ayrılabilen diferansiyel denklemler, Homojen diferansiyel denklemler
3. Hafta  Homojen hale getirilebilen diferansiyel denklemler
4. Hafta  Lineer diferansiyel denklemler, Bernoulli diferansiyel denklemi
5. Hafta  Tam diferansiyel denklemler
6. Hafta  Bir integral çarpanı ile tam diferansiyele dönüşen denklemler
7. Hafta  İkinci ve daha yüksek mertebeden adi diferansiyel denklemler, Sabit katsayılı ikinci tarafsız diferansiyel denklemler
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Sabit katsayılı ikinci taraflı diferansiyel denklemler
10. Hafta  Sabit katsayılı ikinci taraflı diferansiyel denklemler
11. Hafta  Cauchy-Euler diferansiyel denklemi
12. Hafta  Değişken katsayılı diferansiyel denklemlerin seri çözümü
13. Hafta  Değişken katsayılı diferansiyel denklemlerin seri çözümü
14. Hafta  Bessel diferansiyel denklemi
15. Hafta  Lineer diferansiyel denklem sistemleri
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Karadeniz, A.A., Yüksek Matematik, Cilt:3, Çağlayan Kitapevi, 2007. 2. Ross, S.L., Differantial Equations, John WileySons, 1984. 3. Boyce, W.E.,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
5
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
17
17
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
8
4
32
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve otomotiv alanı ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Motor ve taşıt tasarımı ile ilgili projeleri değerlendirme, herhangi bir motor ve taşıt aksamını tasarlama, prototip ve seri imalat aşamasına getirme becerisi,X
4
Belirli ihtiyaçlara yönelik karmaşık sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisiX
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
6
Mühendislik problemlerinin incelenmesi ve çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
7
Bireysel ve takım içerisinde çalışabilme ve diğer disiplinlerle etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme ve kendini yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
11
İş hayatında liderlik, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
12
Mühendislik uygulamalarında mevzuat ve hukuksal sonuçlar konusunda, iş sağlığı ve güvenliği alanlarında yetkin olmak.X
13
Gürültü, çevre ve emisyonlar konusunda araştırma ve uygulama becerisiX
14
Alanında eğitim verme becerisi.X