GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DEMİR VE DEMİR DIŞI ALAŞIMLARIN DÖKÜM TEKNİKLERİ/MEM-346
Dersin Adı: DEMİR VE DEMİR DIŞI ALAŞIMLARIN DÖKÜM TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bir döküm parçanın üretilebilmesi için yolluk ve besleyici tasarımı ve hesaplamalarının yapılması,
Model tasarımı, döküm simülasyonu, 3B yazıcıyla model üretilmesi, modelin kalıplanması ve dökümü,
Metal ergitme uygulamaları,
İleri döküm teknikleri uygulamaları ve dökümde kalite kontrol işlemleri.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze, soru cevap, laboratuar uygulaması
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Akıcılık ve akış prensipleri. Bernoulli teoremi.
2. Hafta  Yolluk sistemi prensipleri, kısımları ve çeşitleri, tasarımı ve boyutlandırılmaları,
3. Hafta  Metal ve alaşımların katılaşması ve katılaşma çekmesi. Besleyici prensipleri, ölçüleri, şekilleri, çeşitleri ve döküm parçaya uygun besleyici seçimi,
4. Hafta  Döküm parça ve besleyici modüllerinin hesaplanması, besleyici boğazı ve modüllerinin hesaplanması, besleyici ve besleyici boğazının boyutlandırılması,
5. Hafta  Çeşitli döküm parçalara göre yolluk ve besleyici tasarım ve hesaplaması örnekleri
6. Hafta  Çeşitli döküm parçalara göre yolluk ve besleyici tasarım ve hesaplaması örnekleri
7. Hafta  Çeşitli döküm parçalara göre yolluk ve besleyici tasarım ve hesaplaması örnekleri, Arasınav Haftası
8. Hafta  Kokil döküm ve yüksek basınçlı döküm uygulamaları,
9. Hafta  Alçak basınçlı döküm, hassas döküm, kabuk kalıba döküm
10. Hafta  Alçı kalıba döküm ve köpük model döküm proseslerinin uygulamaları
11. Hafta  Bilgisayar destekli model ve maça tasarımı, Döküm simülasyonlarının yapılması,
12. Hafta  3B yazıcıyla model ve maça sandığı hazırlanması,
13. Hafta  Hazırlanan model ve maçaların kalıp uygulamasının yapılarak döküm yapılması. Her hafta rapor hazırlanması,
14. Hafta  Hazırlanan model ve maçaların kalıp uygulamasının yapılarak döküm yapılması. Her hafta rapor hazırlanması.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
9
40
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
10
3
30
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
131
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Kadir Kocatepe , Prof.Dr. Ferhat Gül , Prof.Dr. Bülent Bostan , Dr. Öğr. Üyesi Hasan Hasırcı , Dr.Öğr.Üyesi Necati Yalçın , Dr. Öğr. Üyesi Melika Özer , )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/kadirk , https://websitem.gazi.edu.tr/site/fgul , https://websitem.gazi.edu.tr/site/bostan , https://websitem.gazi.edu.tr/site/hasirci , https://websitem.gazi.edu.tr/site/neyalcin , https://websitem.gazi.edu.tr/site/mcerah)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kadirk@gazi.edu.tr , fgul@gazi.edu.tr , bostan@gazi.edu.tr , hasirci@gazi.edu.tr , neyalcin@gazi.edu.tr , mcerah@gazi.edu.tr)