GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TAHRİBATSIZ MUAYENE YÖNTEMLERİ/MEM-350
Dersin Adı: TAHRİBATSIZ MUAYENE YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kaynak dikişlerinin hatalarını, muayene yöntemlerini bilir, muayene yapabilir, raporlar ve sonuçları değerlendirebilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tahribatsız testlerinin tanıtımı, önemi, endüstrideki uygulama alanları. Tahribatsız testlerin çeşitleri, fiziksel prensipleri ve tespit edebildikleri
2. Hafta  Tahribatsız muayene yöntemlerinin üstünlükleri ve eksiklikleri, Süreksizlik ve Hata Kavramı, Süreksizliklerin Sınıflandırılması
3. Hafta  Görsel Muayenenin Temel Prensipleri, Işık ve Aydınlatma, Kontrast Oluşumu,
4. Hafta  Görsel Muayenede Kullanılan Yardımcı Ekipmanların Tanımlanması
5. Hafta  Manyetik Parçacık Muayenesinin Fiziksel İlkeleri, mıknatıslanma özelliği Manyetik alan, manyetik alan yönü akım türünün mıknatıslanmaya etkisi, Manyet
6. Hafta  Sıvı Penetrant Muayene Yönteminin Genel İlke ve Prensipleri,
7. Hafta  Penetrant muayene Sisteminin Sınıflandırılması. Ultrasonik Muayenenin Genel Özellikleri, Ara sınav
8. Hafta  Ses ve Ses Dalgalarının Sınıflandırılması ve Fiziksel Özellikleri, laboratuvar uygulamaları
9. Hafta  Eddy akımlar testi, Manyetik test.
10. Hafta  Radyografik Muayenenin Temelleri, X ve Gamma Işınları
11. Hafta  Gama ışınlarının oluşumu, muhafazası taşınması çeşitleri ve özellikleri, ışın şiddetinin uzaklıkla ilişkisi, laboratuvar uygulamaları
12. Hafta  X ışınlarının oluşumu, özellikleri ve etkileyen faktörler.
13. Hafta  Tahribatsız muayenede kullanılan standartlar. laboratuvar uygulamaları
14. Hafta  Raporlama ve sonuçların değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
25
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
7
1
7
 Sunu hazırlama
7
1
7
 Sunum
7
1
7
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Behçet Gülenç)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/behcetg)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (behcetg@gazi.edu.tr)