GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SIVI METAL İŞLEMLERİ/MEM-364
Dersin Adı: SIVI METAL İŞLEMLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sıvı metal ergitimi sırasında metal ile atmosferdeki gazların oluşturabileceği reaksiyonlar, bu reaksiyonların önlenmesi için alınan tedbirler,
Reaksiyon ürünlerinin meydana getirdiği sorunlar, ergitme sırasında oluşan cüruf ve bunun önlenmesi ile oluşturabileceği sorunlar,
Sıvı metalin mikro ve makro yapısının değiştirilmesi amacıyla yapılan tam ve yarı küreselleştirme, aşılama, tane inceltme ve modifikasyon işlemleri
Malzeme özelliklerine etkileri hakkında teorik bilgiler kazandırması amaçlanmaktadır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Döküm alaşımlarında gaz oluşumu, Sıvı metale gaz giriş kaynakları
2. Hafta  Gaz Gözeneği Ve Oluşumunun kimyasal ve fiziksel olarak analizi,
3. Hafta  Döküm alaşımlarında gaz oluşumuna oksit filmi ve cürufun etkisi,
4. Hafta  Gaz hataları ve türleri, oluşum mekanizmaları, önleme yöntemleri ve yapılacak işlemler
5. Hafta  Döküm alaşımlarında gaz oluşumunun termodinamiği, kimyasal ve fiziksel mekanizmaları, Sievert ve Henry kanunları ve hesaplamaları
6. Hafta  Gaz çözünmesi ve cüruf oluşumunda Ellingham Diyagramı ilişkileri, Gaz-sıvı metal reaksiyonlarında hız
7. Hafta  Bazı metal ve alaşımlarda gaz çözünme mekanizmalarının incelenmesi
8. Hafta  Bazı metal ve alaşımlarda gaz çözünme mekanizmalarının incelenmesi
9. Hafta  Sıvı metal kalitesi, gaz ve cüruf oluşumunun önlenmesi ve temizlenmesi için uygulanan işlemler ve test yöntemleri
10. Hafta  Döküm alaşımlarında gaz ve cüruf oluşumundan korunmak için yapılacak işlemler; Örtü flaksları, temizleme flaksları, gaz giderici flakslar, gaz giderme
11. Hafta  Döküm alaşımlarında tane inceltme, tane inceltici malzemeler, hızlı katılaşma ile tane inceltme.
12. Hafta  Ti-B içeren malzemeler ile tane inceltme, tane inceltme sonrası yapı değişimler, döküm alaşımlarının tane inceltme sonrası besleme özelliklerindeki de
13. Hafta  Döküm alaşımlarında modifikasyon, modifikasyon malzemeleri, modifikasyon sonrası yapı değişimleri,
14. Hafta  Diğer sıvı işlemleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
14
0
0
 Sunu hazırlama
14
0
0
 Sunum
14
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğr. Üyesi Hasan HASIRCI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/hasirci)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (hasirci@gazi.edu.tr)