GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİO MALZEMELER/MEM-434
Dersin Adı: BİO MALZEMELER
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Biomalzemeler ile ilgili temel kavramları bilir.
Biomalzeme türlerini bilir ve ayırt edebilir.
Biouyumlu, bioaktif ve bioinert malzeme hakkında bilgiye sahiptir.
Biomalzemelerin karakterizasyon yöntemlerini bilir.
İmplant malzemelerin mekanik özellikleri hakkında bilgiye sahiptir.
Biyomalzemelerin korozyon davranışları hakkında bilgiye sahiptir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Biomalzemelere giriş. Biomalzeme nedir? Biomalzemelerin tarihçesi Biomalzemelerin kullanım alanları Fiksatörler
2. Hafta  Biouyumluluk Bioinert biomalzeme ve özellikleri Bioaktif biomalzeme ve özellikleri Biobozunur biomalzeme ve özellikleri
3. Hafta  Biomalzemelerin Sınıflandırılması Doğal biomalzemeler Proteinler Polisakkaritler Polinükleotidler Avantaj ve dezavantajları Doğal biomalzemeleri
4. Hafta  Metalik biomalzemeler Çelik Titanyum ve alaşımları Kobalt alaşımları Dental amalgam Altın Nikel titanyum alaşımları Avantaj ve dezavantajları
5. Hafta  Seramik biomalzemeler Bioseramikler Aliminyum oksit Zirkonya Cam ve cam seramikler Hidroksiapatit Kalsiyum fosfat Avantaj ve dezavantajları
6. Hafta  Polimerler Doğal polimerler
7. Hafta  Sentetik polimerler Avantaj ve dezavantajları Ara sınav haftası
8. Hafta  Kompozit biomalzemeler Polimer fiberler Seramik kompozitler Hidroksiapatit- bioaktif cam kompozitler Hidroksiapatit-polimer kompozitler
9. Hafta  Biomalzemelerden beklenen temel özellikler Biouyumluluk Kemiğe yakın elastik ve mekanik özellikler Korozyon dayanımı Uygun tasarım
10. Hafta  Kemiğin yapısı ve morfolojisi Kemiğin mekanik özellikleri Kemiğin maruz kaldığı kuvvetler Kuvvetlere göre kırık şekilleri
11. Hafta  Biomalzemelerin üretim yöntemleri Dövme ve döküm ve talaşlı üretim Polimerlerin Şekillendirilmesi
12. Hafta  Biomalzemelerin üretim yöntemleri Metal enjeksiyon kalıplama 3P printing, Toz Metalurjisi
13. Hafta  Biomalzemelerin kaplanma nedenleri Biomalzemelerin kaplama yöntemleri CVD, LPCVD, PECVD, HDPCVD, Sol-gel
14. Hafta  Biomalzemelerin korozyonu Biokimyasal korozyon Metalik biomalzemelerin bozunması sonucu oluşan hastalıklar
15. Hafta  Bio malzemelerin korozyon testi için kullanılan standartlar Ringer, Hanks,, Tyrode ve Cigad solüsyonlar
16. Hafta  Biomalzemelerin karakterizasyon yöntemleri SEM, XRD, AFM, TEM
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
14
0
0
 Sunu hazırlama
14
0
0
 Sunum
14
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
56
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğretim Üyesi Hanifi Çinici)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/hcinici/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (hcinici@gazi.edu.tr)