GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ-I/İSG-301
Dersin Adı: İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili mevzuatı, ulusal ve uluslararası kuruluşları ve sözleşmeleri bulabilme, gösterebilme ve ifade edebilme,
Kişisel koruyucu donanımları listeleyebilme, ayırt edebilme,
Sağlık ve güvenlik işaretlerini listeleyebilme, tarif edebilme, seçebilme,
Yangın ve patlamalara karşı alınabilecek önlemleri listeleyebilme,
İş hayatında karşılaşılabilecek riskleri tanımlayabilme, sınıflandırabilme,
Acil durum planlarını inceleyebilme, sonuç çıkarabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İSG genel kavramları, amacı ve önemi, iş sağlığı ve güvenliğine genel bakış, güvenlik kültürü,
2. Hafta  Temel hukuk, iş hukuku, etik
3. Hafta  İSG mevzuatı (6331 Sayılı Kanun), Uluslararası kuruluşlar (İLO)
4. Hafta  İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri, iş sağlığı ve güvenliği kurulları, yönetim sistemleri
5. Hafta  Kişisel koruyucu donanımlar (KKD)
6. Hafta  Sağlık ve güvenlik işaretleri
7. Hafta  İşyeri bina ve eklentilerinde alınacak sağlık ve güvenlik önlemleri, acil çıkış yolları ve kapıları
8. Hafta  İşyeri bina ve eklentilerinde alınacak sağlık ve güvenlik önlemleri, acil çıkış yolları ve kapıları, Arasınav
9. Hafta  Fiziksel riskler, ergonomi
10. Hafta  Kimyasal riskler
11. Hafta  Yangın
12. Hafta  Patlamalara karşı önlemler
13. Hafta  Biyolojik riskler, psikososyal riskler, iş hijyeni, çalışma ortamı gözetimi
14. Hafta  Vardiyalı çalışma ve gece çalışması, acil durum planları, ilk yardım
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (BÖLÜM BAŞKANLIĞI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://tf-metalurji.gazi.edu.tr/posts/view/title/akademik-personel-41642?siteUri=tf-metalurji)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (metalurjimalzeme@gazi.edu.tr)