GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TOZ METALURJİSİ/MEM-347
Dersin Adı: TOZ METALURJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Genel imalat yöntemleri
Toz metalürjisiyle metalik parça üretiminin aşamaları
Toz metalürjisinin kullanım alanları

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Genel imalat yöntemleri Toz Metalurjisinin tanımı ve kullanım yerleri
2. Hafta  Metal Tozu Üretim Yöntemleri, Mekanik yöntemler Kimyasal yöntemler Elektoliz yöntemi Atomizasyon yöntemi
3. Hafta  Tozların Karakterizasyonu Boyut analiz yöntemleri Toz şekil ve yüzey alanlarının ölçülmesi
4. Hafta  Karıştırma ve Harmanlama Tozların akış özellikleri Görünür yoğunluk, vurgu yoğunluklarının belirlenmesi
5. Hafta  Şekillendirme Yöntemleri Basınçlı ve basınçsız şekillendirme Kalıpta şekillerndirme
6. Hafta  Sıcak ve soğuk Izostatik şekillendirme
7. Hafta  Şekillendirme sırasında tozların kalıp doldurma davranışları, Arasınav Haftası
8. Hafta  Sinterleme ve sinterleme mekanizmaları Sinterlemede yoğunlaşma aşamaları
9. Hafta  Aktif veya reaksiyonlu sinterleme Aktif sinterlemenin uygulandığı malzemeler
10. Hafta  Sinterleme fırınları ve atmosferleri Vakum sinterleme İnert gazla sintereme Sinterleme gazları
11. Hafta  Katı Hal sinterleme sinterlemede gözenek elimine edilmesi
12. Hafta  Sıvı Fazlı Sinterleme Sıvı faz sinterlemede yoğunlaşma
13. Hafta  Toz metal malzemelerde bitirme işlemleri Yeniden presleme Isıl işlemler Tam yoğunluk işlemleri Infiltrasyon Sıvı emdirme
14. Hafta  Toz Metalurjisi Ürünlerinin Muayenesi Çekme, basma, eğme ve sertlik testleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
45
 Ödev
1
15
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
14
0
0
 Sunu hazırlama
14
0
0
 Sunum
14
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
14
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
70
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Adem KURT)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ademkurt)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ademkurt@gazi.edu.tr)