GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL DÖKÜM TEKNİKLERİ/MEM-321
Dersin Adı: TEMEL DÖKÜM TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu ders sonunda, Bir döküm parçanın üretilebilmesi için gerekli kalıp malzemesi, kalıp, yolluk sistemi, bunların tasarlanması ve döküm sonrası kalite kontrol işlemleri öğrenilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze, soru cevap, laboratuar uygulaması
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Döküm atölyeleri kısımları. Dökümhanede güvenlik uygulamaları,
2. Hafta  Kalıp kumu hazırlama (yaş kum), derece, model ve döküm takımların tanıtılması,
3. Hafta  Kalıp kumu fiziksel ve kimyasal analizlerinin yapılması,
4. Hafta  Modelsiz kalıp hazırlama ve kalıp sıkılıklarının test edilmesi, Kum kalıpta el ile kalıp boşluğu oluşturulması. Modelsiz kalıp hazırlama ve kalıp sıkı
5. Hafta  Kum kalıpta yolluk sistemi tasarımı ve uygulama çalışmaları ve dökümyapılması
6. Hafta  Döküm işlemlerinde kullanılan modeller ve özellikleri. Kum kalıplama yöntemi ile basit geometrik döküm modellerin kalıplanması ve döküm yapılması
7. Hafta  Ara sınav Haftası
8. Hafta  Farklı yolluk sistemi uygulamaları. Çıkıcı, besleyici ve soğutucu uygulamaları ve döküm yapılması,
9. Hafta  Farklı yolluk sistemi uygulamaları. Çıkıcı, besleyici ve soğutucu uygulamaları ve döküm yapılması,
10. Hafta  Farklı yolluk sistemi uygulamaları. Çıkıcı, besleyici ve soğutucu uygulamaları ve döküm yapılması, Maça üretimi. Farklı (sıcak ve soğuk) maça teknoloj
11. Hafta  Kum kalıplama yöntemi ile karmaşık geometrik döküm modellerin kalıplanması ve dökümü, Kum kalıbın döküme hazırlanması, ergitme öncesi şarj hesabı ya
12. Hafta  Kalıp kumu hazırlama (reçineli kum), kalıplama ve döküm yapılması,
13. Hafta  Metal ve alaşımlarının ergitilmesinde kullanılan ocaklar ve çalışma prensipleri. Sıvı metalde flaks uygulaması, gaz giderme işlemleri, küreselleştirme
14. Hafta  Metal ve alaşımlarının ergitilmesinde kullanılan ocaklar ve çalışma prensipleri. Sıvı metalde flaks uygulaması, gaz giderme işlemleri, küreselleştirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
10
40
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
10
3
30
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
131
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Kadir Kocatepe , Prof.Dr. Ferhat Gül , Prof.Dr. Bülent Bostan , Dr. Öğr. Üyesi Hasan Hasırcı , Dr.Öğr.Üyesi Necati Yalçın , Dr. Öğr. Üyesi Melika Özer , )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/kadirk , https://websitem.gazi.edu.tr/site/fgul , https://websitem.gazi.edu.tr/site/bostan , https://websitem.gazi.edu.tr/site/hasirci , https://websitem.gazi.edu.tr/site/neyalcin , https://websitem.gazi.edu.tr/site/mcerah)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kadirk@gazi.edu.tr , fgul@gazi.edu.tr , bostan@gazi.edu.tr , hasirci@gazi.edu.tr , neyalcin@gazi.edu.tr , mcerah@gazi.edu.tr)