GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAYISAL ANALİZ/MAT-202
Dersin Adı: SAYISAL ANALİZ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Nümerik yöntemleri tanır ve sınıflandırır ve formül haline getirir eder. Nümerik yöntemlerdeki temel giriş ve çıkış hata kavramlarını bilir ve bunları
Kullandığı nümerik yöntemlerin sonuçlarını doğru bir şekilde yorumlayabilir
Karşılaştığı nümerik problemler için hangi algoritmayı kullanacağına karar verebilir
Kullandığı algoritmanın avantaj ve dezavantajlarını bilir, algoritmanın nasıl çalışacağı konusunda gerçekçi bir tahmini olur

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sayı Sistemleri ve Hatalar
2. Hafta  Sayıların bilgisayarda gösterimleri tamsayılar ve kayar nokta sayılar(IEEE gösterimleri) bu gösterimlerden kaynaklanan hatalar.
3. Hafta  Lineer olmayan denklemlerin nümerik çözümü, ikiye bölme Yöntemi
4. Hafta  Regula Falsi Yöntemi, Newton Raphson Yöntemi
5. Hafta  Sabit Nokta İterasyonu, Secant Yöntemi
6. Hafta  Lineer denklem sistemlerinin çözümü, Cramer kuralı, Gauss Eliminasyon Yöntemi
7. Hafta  Jacobi iterasyonu, Gauss-Seidel yöntemi
8. Hafta  Jacobi iterasyonu, Gauss-Seidel yöntemi, Ara Sınav
9. Hafta  Lagrange İnterpolasyonu Newton İnterpolasyonu
10. Hafta  Eğri Uydurma, En Küçük Kareler Yöntemi Nümerik Türev Yöntemleri Richardson dışkestirimi
11. Hafta  Nümerik integral, yamuk yöntemi, Romberg Metodu
12. Hafta  Simpson ve Gauss formülleri
13. Hafta  Başlangıç Değer Problemleri, Euler Yönte
14. Hafta  Başlangıç Değer Problemleri, Euler Yönte, Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
2
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
14
0
0
 Sunu hazırlama
14
0
0
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
118
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Ülkü DİNLEMEZ KANTAR , Doç. Dr. Mediha ÖRKCÜ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ulku , https://websitem.gazi.edu.tr/site/medihaakcay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ulku@gazi.edu.tr , medihaakcay@gazi.edu.tr)