GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİFERANSİYEL DENKLEMLER/MAT-201
Dersin Adı: DİFERANSİYEL DENKLEMLER
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Diferansiyel denklem kavramını anlamak,
Diferansiyel denklem çeşitlerini ve çözüm yöntemlerini öğrenmek.
Diferansiyel denklemleri kullanarak mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözülmesini öğrenmek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Diferansiyel Denklemlerin Tanımı ve Sınıflandırılması, Birinci Mertebeden Sıradan Diferansiyel Denklemler Değişkenlerine ayrılabilen tipten diferansiy
2. Hafta  Homojen tipten diferansiyel denklemler Lineer diferansiyel denklemler
3. Hafta  Bernoulli diferansiyel denklemi Tam diferansiyel denklemler
4. Hafta  Tam diferansiyel denklemler, Bir integral çarpanı ile tam diferansiyel denkleme dönüşen denklemler
5. Hafta  İkinci ve Daha Yüksek Mertebeden Sıradan Diferansiyel Denklemler Sabit katsayılı ikinci tarafsız (homojen) diferansiyel denklemler
6. Hafta  Sabit katsayılı ikinci taraflı (non-homojen) diferansiyel denklemler
7. Hafta  Cauchy-Euler diferansiyel denklemi
8. Hafta  Ara Sınav, Değişken Kaysayılı Diferansiyel Denklemler Değişken Katsayılı Diferansiyel Denklemlerin Seri Çözümü
9. Hafta  Değişken Katsayılı Diferansiyel Denklemlerin Seri Çözümü Bessel Diferansiyel Denklemi
10. Hafta  Adi Diferansiyel Denklem Sistemleri
11. Hafta  Adi Diferansiyel Denklem Sistemleri
12. Hafta  Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Çözümü
13. Hafta  Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Çözümü
14. Hafta  Kısmi Diferansiyel Denklemler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
51
 Ödev
1
9
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
16
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
120
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (MATEMATİK BÖLÜMÜ ÖĞTERİM ELEMANLARI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://matematik.gazi.edu.tr/posts/view/title/akademik-kadro-16156?siteUri=matematik)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (fefmatematik@gazi.edu.tr )