GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL METAL ŞEKİLLENDİRME TEKNİKLERİ/MEM-233
Dersin Adı: TEMEL METAL ŞEKİLLENDİRME TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Atölye ortamında çalışma düzenini kurar ve yönetir.
Malzemelerin soğuk olarak şekillendirilmesi işlemlerini (markalama,ölçme kontrol, kesme, eğeleme, delme, diş açma, eğme bükme vb) bilir ve uygular.
Malzeme cinsine ve özelliklerine göre kullanılacak makine ve takımları seçer, gerekli ayarları ve uygulamaları yapar. Tamir ve bakımını yapar, yaptırır.
Malzemelerde ve kullanılan makine takımlarda oluşacak problemleri çözer

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Soğuk şekillendirme atölyeleri, bulunan makine ve takımlar tanıtılması veuyulması gerekli güvenlik önlemelerinin anlatılması,
2. Hafta  Temel işlem atölyelerinde yerleşim düzenleri, aydınlatma, ısıtma ve çalışma düzeninin anlatılması,
3. Hafta  Ölçme-kontrol makine ve takımları, çalışma esasları ve uygulamaları, tamir ve bakımları, muhafaza esasları, kesme makine ve takımları, tamir ve bakım
4. Hafta  Talaş kaldırma işlemi, amacı, eğeleme, eğeleme işleminin amacı, eğe türleri, eğelerin bakımları ve muhafazası, eğeleme işleminde uyulması gerekli çalı
5. Hafta  Eğeleme uygulamaları, ölçme ve kontrol takımları (şerit metre, çelik cetvel, kumpas, mikrometre, gönye türleri ve mastarlar), tamir ve bakımları, ger
6. Hafta  Eğeleme uygulamaları, ölçme ve kontrol takımları (şerit metre, çelik cetvel,kumpas, mikrometre, gönye türleri ve mastarlar) ile kontrol uygulamalarını
7. Hafta  Delme işlemi, delme işleminde kullanılan makine ve takımların tanıtılması,tamir ve bakımları, gerekli güvenlik kurallarının anlatılması, delme işlemi
8. Hafta  Vidalar, vida türlerinin tanıtılması, cıvata ve somunların tanıtılması, vida açma makina ve takımlarının tanıtılması, tamir ve bakımları, gerekli güve
9. Hafta  Gerekli güvenlik kurallarının anlatılması ve uygulamalarının yapılması, Ara sınav
10. Hafta  Eğme işlemi, prizmatik ve sac malzemelerin eğme işleminde kullanılan makine ve takımların tanıtılması, tamir ve bakımları, gerekli güvenlik kuralların
11. Hafta  Eğme işlemi, eğme işleminde kullanılan makine ve takımların tanıtılması, tamir ve bakımları, gerekli güvenlik kurallarının anlatılması, köşebent malze
12. Hafta  Bükme işlemi, bükme işleminde kullanılan makina ve takımların tanıtılması, tamir ve bakımları, gerekli güvenlik kurallarının anlatılması,bükme uygula
13. Hafta  Bükme işlemi, bükme işleminde kullanılan makina ve takımların tanıtılması,tamir ve bakımları, gerekli güvenlik kurallarının anlatılması, bükme uygulam
14. Hafta  Kalıplarda eğme ve bükme işlemi, kullanılan makine ve takımlar, eğme ev bükme kalıpları, kalıpların bağlanması ve çalışma prensipleri, tamir ve bakım
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
15
 Ödev
6
15
 Uygulama
6
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
7
1
7
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
14
0
0
 Sunu hazırlama
14
0
0
 Sunum
7
1
7
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
10
1
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
122
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Prof.Dr.Halil ARIK , Prof.Dr.Ramazan ÇITAK , Dr. Öğr. Üyesi Henifi ÇİNİCİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/harik , https://websitem.gazi.edu.tr/site/citak , https://websitem.gazi.edu.tr/site/hcinici)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (harik@gazi.edu.tr , citak@gazi.edu.tr , hcinici@gazi.edu.tr)