GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNGİLİZCE 6/ENG-302
Dersin Adı: İNGİLİZCE 6
Dersin Kredisi: 6 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İNGİLİZCE
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Farklı varsayımsal durumlar hakkında yapılan konuşmaları anlayabileceklerdir. Geçmişteki yetenekler üzerinde görüş bildireceklerdir.
Tarihteki büyük bir olay hakkında konuşabileceklerdir.
Fikirlerini anlamsal bir bütünlük içinde paragraf halinde aktarabileceklerdir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Değişik durumlarda tavsiyede bulunma, koşul ifadelerini kullanma.
2. Hafta  Öğrenilen bir haberi başka birine raporlama/aktarma, yaşam deneyimleri üzerine oluşturulan metinleri anlama.
3. Hafta  Paragraf Organizasyonu, paragrafın formatı, paragrafın içerikleri hakkında alıştırmalar yapma.
4. Hafta  Yapmakta olduğu bir işi süreç ifade eden zaman ifadeleriyle anlatma.
5. Hafta  Yetenekler hakkında konuşma, mesleklerle ilgili görüş bildirme, insan nitelikleriyle ilgili fikir beyan etme.
6. Hafta  Paragraf Organizasyonu hakkında alıştırmalar yapma, İnternet ile ilgili ifadeleri kullanma.
7. Hafta  Çevresini tarif etme, çevrenin nasıl geliştirilebileceği konusunda konuşma, Miktarlarla ilgili görüş belirtme, çeşitli çevrimiçi siteler hakkında fiki
8. Hafta  ARA SINAV- Geçmişle ilgili koşul ifadeleri oluşturma.
9. Hafta  Tarihle ilgili ifadeleri kullanma, Çeşitli yazma etkinlikleri oluşturma, insanları betimleme, Tarihteki büyük bir olayı anlatma
10. Hafta  Çeşitli paragraf türleri çalışmaları yapma, tavsiyede bulunma, uyarı yapma, özel ya da tehlikeli bir yer hakkında konuşma.
11. Hafta  Akademik İngilizce okuma metin çalışması (Ön izleme, Detaylı bilgi için okuma, Ana fikir için okuma )
12. Hafta  Akademik İngilizce dinleme metin çalışması (Ana fikir için dinleme, Detaylı bilgi için dinleme, Bir metindeki sebep-sonuç ilişkisini ayırt edebilme)
13. Hafta  Bir konu hakkında tartışma ve söyleşilere katılma çalışması.
14. Hafta  Bir konu hakkında tartışma ve söyleşilere katılma çalışması.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
3
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
5
65
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
1
13
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim Elemanları)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://ydyo.gazi.edu.tr/posts/view/title/administration-150910?siteUri=ydyo)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ydyo@gazi.edu.tr)