GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MALZEME LABORATUARI/MEM-219
Dersin Adı: MALZEME LABORATUARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Mekanik testler ile ilgili temel kavramları bilir.
Mühendislik malzemelere uygulanan mekanik test yöntemlerini bilir.
Mühendislik malzemelerin testi için uygun mekanik test yöntemini seçer ve mekanik test sonuçlarını yorumlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Mekanik testlere giriş Test ve Standardizasyon
2. Hafta  Çekme deneyi Gerilme ve gerinme kavramları Elastik ve plastik şekil değiştirme Kuvvet-uzama diyagramı Gerilme-gerinme diyagramının elde edilmesi
3. Hafta  Çekme diyagramının bölgeleri Mühendislik gerilmesi ve gerinmesi kavramları Gerçek gerilme ve gerinme kavramları
4. Hafta  Çekme diyagramından elde edilebilecek bilgiler Çekme diyagramını etkileyen faktörler Çekme testi ile ilgili problem çözümü
5. Hafta  Darbe deneyi Charpy ve Izod yöntemleri Test sıcaklığının darbe tokluğuna etkisi Darbe testi sonrası kırık yüzeylerin incelenmesi
6. Hafta  Yorulma deneyi Yorulma test cihazları ve yöntemleri S-N diyagramlarının çizimi ve yorumlanması Yorulma sınır ve yorulma ömrünün belirlenmesi
7. Hafta  Sertlik deneylerine giriş Makro sertlik yöntemleri (Brinell, Rockwell ve Vickers) Malzeme türüne göre sertlik yöntemi seçimi Çelik ve dökme demirle
8. Hafta  Arasınav, Mikro Sertlik yöntemleri (Mikro Vickers ve Knoop) Çeliklerde karbürleme derinliği belirleme (CHD) Çeliklerde indüksiyonla sertleştirme son
9. Hafta  Eğme Deneyi Eğme gerilmesinin hesaplanması Kaynaklı metallerin eğme deneyi
10. Hafta  Kırılma Tokluğu Deneyi Kırılma modları Kırılma tokluğunun ölçümü Seramik malzemelerin kırılma tokluğunu belirlenmesi
11. Hafta  Sürünme Deneyi Sürünme ve gerilme gevşemesi Gerilme ve sıcaklığın sürünme dayanımı üzerine etkisi Sürünme test verilerinin kullanımı Burulma Deney
12. Hafta  Sürtünme ve Aşınma Aşınma deneyi Pim-disk ve Bilya-disk aşınma deney yöntemleri Ağırlık ve hacim kaybı hesaplamaları Hacim kaybı-yük diyagramı Sü
13. Hafta  Tahribatsız Malzeme Muayene Yöntemleri Gözle Muayene Sıvı Penetrant yöntemi Manyetik parçacık yöntemi
14. Hafta  Tahribatsız Malzeme Muayene Yöntemleri Ultrasonik muayene Radyografik muayene
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
5
30
 Projeler
0
0
 Pratik
4
30
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
7
1
7
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
7
3
21
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
1
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
95
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğr. Üyesi Volkan KILIÇLI , Prof. Dr. Bülent BOSTAN , Prof. Dr. Süleyman TEKELİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/vkilicli , https://websitem.gazi.edu.tr/site/bostan , https://websitem.gazi.edu.tr/site/stekeli)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (vkilicli@gazi.edu.tr , bostan@gazi.edu.tr , stekeli@gazi.edu.tr)