GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DÖKÜM LABORATUVARI/MEM-328
Dersin Adı: DÖKÜM LABORATUVARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler döküm laboratuarlarında kalıp kumları,metal ve alaşımlarının analizini kavrayabileceklerdir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Döküm kum laboratuarının tanıtılması, Elek analizi, kum tane şeklilerinin incelenmesi.
2. Hafta  Yaş kum deney numunelerinin hazırlanması, yaş kum deneyleri,
3. Hafta  Kuru kum deney numunelerinin hazırlanması, kuru kum deneyleri,
4. Hafta  Döküm kumundaki nem ve kireçtaşı tayini deneyleri
5. Hafta  Farklı metal ve alaşımları için kalıp ve maça kumlarının hazırlanması
6. Hafta  Döküm kumundaki kil oranın ve aktif kil oranının tayini deneyleri
7. Hafta  Döküm kumundaki kil oranın ve aktif kil oranının tayini deneyleri Ara Sınav
8. Hafta  Döküm kumuna ilave edilen kilin süspansiyon ve benzidin deneyleri,
9. Hafta  Dökümcülükte kullanılan demir ve demir olmayan metal ve alaşımların analizleri,
10. Hafta  Saf metallerin, ötektik alaşımların soğuma eğrilerinin belirlenmesi ve yorumlanması
11. Hafta  Ötektialtı ve ötektiküstü alaşımların soğuma eğrilerinin belirlenmesi ve yorumlanması
12. Hafta  Çil, döküm testleri. Akıcılık ve basamaklı döküm testleri,
13. Hafta  Döküm alaşımlarının bileşim ve mikro yapı arasındaki ilişkiler.
14. Hafta  Döküm alaşımlarının mekanik testleri için örnek hazırlanması, Metal ve alaşımların mekanik testleri yapılması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
6
2
12
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
14
0
0
 Sunum
14
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
6
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
82
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Prof.Dr. Kadir Kocatepe , Prof.Dr. Ferhat Gül , Prof.Dr. Bülent Bostan , Dr. Öğr. Üyesi Melika Özer , )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/kadirk , https://websitem.gazi.edu.tr/site/fgul , https://websitem.gazi.edu.tr/site/bostan , https://websitem.gazi.edu.tr/site/mcerah)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kadirk@gazi.edu.tr , fgul@gazi.edu.tr , bostan@gazi.edu.tr , mcerah@gazi.edu.tr)