GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MALZEME SEÇİMİ/MEM-416
Dersin Adı: MALZEME SEÇİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Mühendislik malzemelerinin genel özellikleri hakkında bilgi edinir
Ürün tasarımında fonksiyon-amaç ve kısıtlar döngüsünü oluşturabilir ve ihtiyaç duyulan malzemenin genel özelliklerini belirleyebilir.
Malzeme seçim metodolojisini bilir ve gerekli veri kaynaklarını kullanarak malzeme seçimi yapabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Malzemeler ve Tasarım, Mühendislik Malzemelerinin Gelişimi, Metalurji ve Malzeme Mühendisliğinin Önemi, Endüstriyel Boyut ve Malzeme Seçimi
2. Hafta  Mühendislik Malzeme Ailesi, Metaller, Seramikler, Polimerler, Camlar, Elastomerler ve Hibrid Malzemeler, Malzemelerin Fonksiyonel Sınıflandırılması.
3. Hafta  Malzeme Tasarımı ve Seçimi, Tasarım Esasları ve Seçim Kriterleri, Ürün ve bileşenleri, Ürün Fonksiyon Tanımlanması ve Yükleme Halleri.
4. Hafta  Malzeme Özellik ve Üretim Proses Etkileri, Tersine Mühendislik, Malzeme Seçimi ve Veri Kaynakları
5. Hafta  Ashby Diyagramları, Malzeme Özellik Çubuk Grafikleri ve İkili Diyagramlar, Logaritmik Diyagramlar, İkili Özellik Diyagramları
6. Hafta  İkili malzeme özellikleri ve diyagramları;Mukavemet-Yoğunluk, Young Modülü -Yoğunluk, Kırılma Tokluğu- Yoğunluk, Kırılmatokluğu-Hasar toleransı,
7. Hafta  Ashby Metodolojisi ve Malzeme İndisleri, Malzeme İndslerinin Belirlenmesi, Fonksiyon-Amaç-Kısıt. Örneklemeler; Çekmeye, Eğilmeye ve Burulmaya Zorlanan
8. Hafta  Ashby Metodolojisi ve Malzeme İndisleri, Malzeme İndslerinin Belirlenmesi, Çekmeye, Eğilmeye ve Burulma zorlanan malzeme indislerinin belirlenmesi
9. Hafta  Ashby Diyagramları Alıştırmalar; Malzeme Seçim Örnekleri, İndis performansları, Yüksek Performanslı Malzeme Seçim Kriterleri
10. Hafta  Hasar Toleransı, Kırılma Mekaniği, Kırılma Türleri ve Testleri, Kırılma Enerjisi, Gerilim Konsantrsasyonu ve Gerilim Şiddeti
11. Hafta  Alan Etüdleri; Fonksiyon-Amaç-Kısıt üçlüsünde Malzeme İndisinin belirlenmesi ve Malzeme Seçimi Örnekleri; Asansör Halatı Seçimi, Yüksek Gerilim Hattı
12. Hafta  Alan Etüdleri;Enerji Verimli Araba Tasarımında Malzeme İndisi ve Malzeme Seçimi, Emniyetli Basınçlı Tank Tasarımında Malzeme İndisi ve Malzeme Seçimi
13. Hafta  Alan Etüdleri; Hassas Ölçüm Cihazları, Bot Küreği ve Gemi Dümen Yatağı vb. Ürünler için malzeme seçimi.
14. Hafta  On-line Malzeme Seçimi Kaynakları ve Malzeme Seçimi Yazılımları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
14
0
0
 Sunu hazırlama
14
0
0
 Sunum
14
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
77
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Yusuf ÖZÇATALBAŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/yusufoz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yusufoz@gazi.edu.tr)