GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
METALURJİ TERMODİNAMİĞİ-I/MEM-213
Dersin Adı: METALURJİ TERMODİNAMİĞİ-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersin sonunda öğrenciler metalürjik sistemlerde-kimyasal tepkimelerde termodinamik yasalar doğrultusunda çeşitli problem çözümleriyle aktarılan
konuları kavrayabileceklerdir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Termodinamiğe giriş. Sistem ve Çevre. Termodinamik özellikler, değişkenler ve fonksiyonlar. Hal fonksiyonu. Tersinir ve tersinmez işlem. Isı, iş ve en
2. Hafta  Enerji kavramı-enerjinin sakınımı, termodinamiğin 1. kanunu ve enerji bağıntıları.
3. Hafta  Isı kapasitesinin tanımı. Entalpi ve entalpinin standard konumu. Krischoff bağıntısı-entalpinin sıcaklığa bağımlılığı.
4. Hafta  Kimyasal tepkime standard entalpisi. Yüksek sıcaklıklarda tepkime entalpisi. Hess yasası.
5. Hafta  Problem çözümleri
6. Hafta  Yanma ve yanma hesaplarında entalpi denklemleri.
7. Hafta  Ön ısıtmanın yanma verimliliğine etkisi, Ara sınav
8. Hafta  Alev sıcaklığı ve hesaplamaları. Ön ısıtmanın yanma verimliliğine etkisi. Problem çözümleri.
9. Hafta  PV-sisteminde İzotermik ve adiyabatik dönüşümler. Carnot çevrimi. 2. kanun ve entropi.
10. Hafta  Çevrim türleri ve verimlilik. İdeal gazlarda ve ideal gaz karışımlarında entropi.
11. Hafta  Entropinin Standard konumu, 3. kanun ve 0 K de entropi. Oda sıcaklığında ve yüksek sıcaklıkta tepkime entropi hesabı. Problem çözümleri.Richard ve Tro
12. Hafta  Gibbs serbest enerjisi. Standard konum ve kimyasal tepkime serbest enerjisi. Serbest enerji için Çevrim metodu-problem çözümü
13. Hafta  Serbest enerjide tam diferansiyel kavramı. Kapalı system için sıcaklığa bağlı olarak serbest enerji entropi geçişi. Maxwell denklemleri.
14. Hafta  Aktivite tanımı. Kimyasal tepkimede denge kavramı ve denge sabiti. Aktivite katsayısı ile serbest enerjisi ilişkisi.Serbest enerji ve denge sabiti ili
15. Hafta  
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
 Rapor hazırlama
14
0
 Sunu hazırlama
14
0
 Sunum
14
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Abbas Tamer ÖZDEMİR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/tozdemir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (tozdemir@gazi.edu.tr)