GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
STATİK VE MUKAVEMET/MEM-211
Dersin Adı: STATİK VE MUKAVEMET
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Statik ve Mukavemet ile ilgili temel kavramları bilir.
Statik denge şartlarını bilir ve çözümleme yapabilir.
Nesnelerin yüklenme hallerini ve basit gerilme durumlarını bilir ve çözümleme yapabilir
Mühendislik birleştirme araçlarındaki gerilmeleri bilir ve basit gerilme halleri için çözümleme yapabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Statikte temel kavramlar ve maddesel noktanın statiği, denge denklemleri, vektörler ve kuvvetler.
2. Hafta  Katı cismin statiği, moment , bileşkenin momenti ve Varignon teoremi
3. Hafta  Kafes sistemleri.Ritter kesim yöntemi, düğüm noktaları, örgü çubukları, basma ve çekme çubukları ve yükleme durumlerının belirlenmesi.
4. Hafta  Sürtünme, sürtünme kuvveti ve katsayısı, sürtünme açısı.
5. Hafta  İki boyutlu cisimlerin ve birleşik alanların ağırlık merkezi.
6. Hafta  Alan Momentleri, statik moment ve atalet momentleri
7. Hafta  Kirişlerde kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramları.
8. Hafta  Birleşik konstrüksiyonlarda gerilme analizleri ve kesit tayinleri, Ara sınav
9. Hafta  Mukavemet; kuvvet ve gerilmenin tanımı ve basit gerilme halleri. İç kvvetler ve kesit tesirleri,
10. Hafta  Emniyet gerilmeleri ve emniyet katsayısı hesabı.
11. Hafta  Eksenel çekme-basma, kesme, burulma ve eğilme gerilmeleri.
12. Hafta  Birleştirme araçları; cıvatalı, kaynaklı ve perçinli birleştirmeler ve basit gerilme halleri.
13. Hafta  Kaynaklı birleştirmelerde gerilme analizleri.
14. Hafta  Birleştirme elemanlarında kesit tayinleri ve gerilme analizleri.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
14
0
0
 Sunu hazırlama
14
0
0
 Sunum
14
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
77
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Yusuf ÖZÇATALBAŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/yusufoz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (posta: yusufoz@gazi.edu.tr)