GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
METAL VE ALAŞIMLARIN KATILAŞMASI/MEM-356
Dersin Adı: METAL VE ALAŞIMLARIN KATILAŞMASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler; Metal ve alaşımların katılaşma prensipleri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
Metal döküm tasarımında döküm ve katılaşma tasarımı ve analizi için temel bilgilere sahip olur.
Makro ve mikroyapı ile mekanik özellikler arasında ilişki kurabilir,
İşlem-yapı-özellik arasında ilişki kurabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Denge, Katılaşma için itici güç, Alt soğuma, Soğuma eğrileri.
2. Hafta  Katılaşmada çekirdeklenme; Homojen çekirdeklenme, Homojen çekirdeklenme oranı
3. Hafta  Heterojen çekirdeklenme, Heterojen çekirdeklenme oranı, Homojen ve heterojen çekirdeklenme ile ilgili problemler.
4. Hafta  Saf katının büyümesi, Sıvı-katı arayüzeyleri, Düz ara yüzey, Kaba arayüzey
5. Hafta  Sürekli büyüme, Yana doğru büyüme prosesleri, Yüzey çekirdeklenme, Spiral büyüme İkiz düzlemler ile büyüme.
6. Hafta  Sıvı-katı ara yüzeyde sıcaklık dağılımı, Pozitif sıcaklık gradyantı, Negatif sıcaklık gradyantı, Pozitif sıcaklık gradyantında arayüzey şekli, Negatif sıcaklık gradyantında arayüzey şekli.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Isı akışı ve ara yüzey kararlılığı.
9. Hafta  Alaşımların katılaşması, Tek fazlı alaşımların katılaşması, Dengeli katılaşma,
10. Hafta  Katıda difüzyonun olmadığı fakat sıvıda mükemmel karışımın olduğu katılaşma (Dengesiz katılaşma), Katıda difüzyonun olmadığı fakat sıvıda difüzyonel karışımın olduğu katılaşma,
11. Hafta  Hücresel katılaşma Dendritik katılaşma, Ötektik katılaşma, Lameler (Levhasal) ötektiğin büyümesi
12. Hafta  Kapalı ötektik alaşımlar, Peritektik katılaşma
13. Hafta  İngot ve dökümlerin katılaşması, İngot yapısı Çill bölgesi, Sutunsal bölge, Eşeksenel bölge.
14. Hafta  Katılaşma hataları, Çekme hatası Gaz hatası Sıcak yırtılma hatası, Dökümlerde segregasyon.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
14
0
0
 Sunu hazırlama
14
0
0
 Sunum
14
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Kadir KOCATEPE)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/kadirk)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kadirk@gazi.edu.tr)