GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ISIL İŞLEMLER VE LAB./MEM-330
Dersin Adı: ISIL İŞLEMLER VE LAB.
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu derse katılan öğrenciler ısıl işlemle metaller ve bunların alaşımlarının mikroyapı ve mekanik özelliklerini kontrol edebilirler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze, Laboratuvar uygulaması
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Isıl işlemlere giriş, saf demirin allotropisi, Fe-Fe3C faz diyagramı ve üç faz reaksiyonları, Fe-Fe3C faz diyagramında denge halimde mikroyapılar
2. Hafta  İzotermal dönüşüm (IT) ve sürekli soğuma dönüşüm diyagramları (CCT), Tavlama ve normalleştirme ısıl işlemleri, Su verme ve temperleme ısıl işlemleri
3. Hafta  Östenitin perlite, beynite ve martensite dönüşümü ve bu dönüşümlerin özellikleri
4. Hafta  Fe-C alaşımlarının sınıflandırılması, sade C’lu çelikler, alaşımlı çelikler, Kullanım yerlerine göre çeliklerin sınıflandırılması, AISI ve DIN
5. Hafta  Çeliklerin izotermal ısıl işlemleri, Östemperleme ve martemperleme (marsuverme), Soğuk deformasyon, gerilim giderme ve yeniden kristalleşme
6. Hafta  Sertleşebilirlik, Grossmann ve Jominy metodu ile sertleşebilirliğin tayini, Dökme demirlerin ısıl işlemleri, Yüzey sertleştirme ısıl işlemleri
7. Hafta  Yüzey sertleştirme ısıl işlemleri, Ara Sınav Haftası
8. Hafta  Takım çelikleri ve Paslanmaz çeliklerin ısıl işlemleri
9. Hafta  Çökelti Mukavemetlenmesi ve Yaşlandırma ısıl işlemi
10. Hafta  Laboratuvar Uygulaması - Isıl işlem laboratuvarının tanıtılması Çeliklerin tam tavlama ve normalleştirme ısıl işlemleri
11. Hafta  Laboratuvar Uygulaması - Çeliklerin su verme ve temperleme ısıl işlemleri (ıslah)
12. Hafta  Laboratuvar Uygulaması - Jominy Sertleşebilirlik deneyi
13. Hafta  Laboratuvar Uygulaması – Karbürleme ile yüzey sertleştirme
14. Hafta  Laboratuvar Uygulaması - Al alaşımı yaşlandırma ısıl işlemi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
5
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
7
2
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
2
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
1
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
1
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Mehmet ERDOĞAN , Dr. Öğretim Üyesi Melika ÖZER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/mehmeter/contact https://websitem.gazi.edu.tr/site/mcerah/contact )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mehmeter@gazi.edu.tr , mcerah@gazi.edu.tr)