GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEKNİK RESİM I/MEM-115
Dersin Adı: TEKNİK RESİM I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Teknik resim çiziminde kullanılan takım ve teçhizatı tanır ve kullanır.
Teknik resim kurallarına uygun olarak, parçaların imalat resimlerini çizer.
Çizilmiş imalat resimlerini okur ve analiz eder.
El ile çizim becerisi kazanır.
Ölçülendirme bilinci kazanır.
-
-
-
-
-

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze, ödev ve uygulama.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Teknik resim terimleri, tarifleri, araç ve gereçleri, teknik resimde kullanılan kağıtlar, şekil ve ölçüleri, teknik resim yazı ve çizgileri, çember ve
2. Hafta  Genel metot ile doğruların bölünmesi bölünmesi, doğruya üzerindeki ve dışındaki noktalardan dikme çizilmesi, doğrunun ucundan dikme çizme, daire
3. Hafta  Dairenin genel metot ile istenen sayıya bölünmesi, üzerindeki ve dışındaki noktalardan daireye teğet çizilmesi, iki dairenin içten ve dıştan teğet ile
4. Hafta  İzdüşüm, tarifi, izdüşüm metotları ve görünüşler.
5. Hafta  Görünüş çıkarma ve uygulamaları.
6. Hafta  Görünüş çıkartma ve uygulamaları.
7. Hafta  Perspektif resimler, tarifi, perspektif çizim metotları.
8. Hafta  Perspektif resimler, tarifi, perspektif çizim metotları ve ara sınav.
9. Hafta  Perspektif resimler ve uygulamaları.
10. Hafta  Kesitler, nedenleri, kesit alma metotları, kesitlerin gösterilmesi,
11. Hafta  Gerçek boylar, kesişen doğrular, görünürlülük, delme noktaları,
12. Hafta  Kesişen düzlemler, görünürlülük, açınımlar, eğri kesilmiş boru açınımı.
13. Hafta  Dirsek, Piramit, koni açınımları.
14. Hafta  Yüzey Pürüzlülüğü Ve Yüzey İşaretleri, Genel tekrar, değerlendirme, geri besleme
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
42
 Ödev
9
18
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
8
1
8
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
1
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
1
8
 Diğer
14
1
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
87
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ramazan ÇITAK , Dr. Öğretim Üyesi Necati Yalçın , Dr. Öğretim Üyesi Kamil Kunt Tüzünalp , )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/citak , https://websitem.gazi.edu.tr/site/neyalcin , https://websitem.gazi.edu.tr/site/tuzunalp , )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (citak@gazi.edu.tr , neyalcin@gazi.edu.tr , tuzunalp@gazi.edu.tr)