GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II/TAR-102
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu derste ogrendiği bilgilerle kendi ana bilim dalı dersleri arasında ilişkilendirme yaparak disiplinler arası bir düşünme becerisi kazanır. Toplumu
Toplumu ayakta tutan birlik-beraberlik, bağımsızlık, ulusal çıkarların ön planda tutulması, vatana bağlı olmak, etkin vatandaş olma gibi değerleri
kazanır. Tarihi bir olayı bugün meydana gelen olaylarla ilişkilendirerek gerçekci bir bakış açısı geliştirir.
Ders esnasında kullanılan birinci elden kaynak, belgesel, film gibi materyalleri incelerken doküman analiz etmeyi öğrenir.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II dersi ile ilgili yardımcı kitaplar okuması ile derste anlatılan konular hakkında farklı bakış açılarına sahip
olur. Farklı görüş ve fikir akımlarına saygı duymayı, kendi görüşlerini araştırıp okuyarak geliştirir.
Grup içi çalışmalarda ve derste tartışma metodu kullanıldığında topluluk önünde nasıl konuşulması gerektiği konusunda tecrübe kazanır.
Atalarının yaşamış olduğu zorlukları ve ayakta kalma mücadelesini görerek hayatta yaşdığı zorluklara karşı güçlü durabilmeyi öğrenir.
Köklerine saygı ve bağlılık duyarken evrensel değerleri benimsemeyi öğrenir.
Ülkemizi korumak için şehit düşen, gazi olan atalarını öğrenerek vatan toprağının değerini anlar, milli birlik ve beraberlik şuuru kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Birinci Dünya Savaşı'nı kaybeden Osmanlı Devleti'ne önerilen barış tasarıları, Paris Barış Konferansı, Londra Konferansı, San Remo Konferansı
2. Hafta  Milli Mücadele, Doğu Cephesi ve Güney Cephesindeki çarpışmalar: Maraş, Urfa, Adana ve Antep Savunmaları
3. Hafta  Düzenli Ordunun Kurulması ve Batı Cephesi çarpışmaları.
4. Hafta  Tekalifi Milliye Kararları, Büyük Taarruz'un Kazanılması, Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması.
5. Hafta  Lozan Barış Antlaşması'nın imzalanması ve bu antlaşmanın önemi.
6. Hafta   Ankara'da yeni bir devlet kurulması ve siyasi alanda inkilaplar: Saltanatın kaldırlması, Cumhuriyet'in ilanı, 3 Mart 1924 Yasaları
7. Hafta  Siyasi partilerin kurulması ve Türkiye Cumhuriyeti'nde demokrasi denemeleri ve buna tepkiler.
8. Hafta  Ara Sınav, Eğitim ve kültür, sağlık ve bayındırlık alanında gerçekleştirilen düzenlemeler.
9. Hafta  Ekonomik hayatta yapılan yenilikler: Vergi düzenlemeleri, yeni bankaların kurulması, tarımı canlandırma amacıyla alınan tedbirler, bazı sanayi kuruluş
10. Hafta  Cumhuriyet Döneminde Türkiye'nin izledigi Dış Politika: 1923-1932 arasında Lozan'da çözümlenemeyen problemlerin çözülmesi.
11. Hafta  Cumhuriyet Döneminde Türkiye'nin izledigi Dış Politika: 1932-1939 arasında izlenen dış politika.
12. Hafta  Mustafa Kemal Atatürk'ün Ölümü ve Atatürk İlke ve İnkilaplari.
13. Hafta  Atatürk'ün ölümünden sonra Türkiye, 1950-1980 arasında Dünyada ve Türkiye'de genel durum.
14. Hafta  1980'den günümüze kadar Türkiye ve Dünya'daki gelişmeler.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
9
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğrt. Gör. Dr. Arif SARI , Öğrt. Gör. Dr. Ayşegül ALTINOVA ŞAHiN , Öğrt. Gör. Dr. Namık ÇENCEN , Öğrt. Gör. Dr. Ayşegül Nihan EROL ŞAHİN , )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/arif.sari , websitem.gazi.edu.tr/site/aysegulaltinova , websitem.gazi.edu.tr/site/namikcencen , websitem.gazi.edu.tr/site/nihanerol -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (arif.sari@gazi.edu.tr , aysegulaltınova@gmail.com , ncencen23@gmail.com , nihanerol@gmail.com , gulcansahingoz@gmail.com , teoman.gul@gazi.edu.trtr , birbenli@gazi.edu.tr , adonmez@gazi.edu.tr , aorcan@gazi.edu.tr , ueskioglu @gazi.edu.tr)