GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEKNİK İNGİLİZCE-II/MEM-352
Dersin Adı: TEKNİK İNGİLİZCE-II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Malzeme ve metalürji mühendisliği disiplini ile ilgili teknik terimlerin öğrenilmesi
Malzeme ve metalürji mühendisliği disiplini ile ilgili metinlerin İngilizce- Türkçe çevirilerin yapılabilmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Seramiklere Giriş, Seramiklerin Yapısı
2. Hafta  Kelime Oluşumu: Fiiller, İsimler ve Sıfatlarda Takılar, Seramiklerin Özellikleri
3. Hafta  Durum Değerlendirmesi: Optik Fiberler ile Bakır Kabloların Karşılaştırılması Dil Bilgisi: Tümleçler (Zarflar) II
4. Hafta  Durum Değerlendirmesi: Pyrocerams, Durum Değerlendirmesi: Aşı Nakliye Küreleri (Tankerleri)
5. Hafta  Şekiller ve Katılar İçin Kullanışlı İfadeler
6. Hafta  Polimerlere Giriş, Kelime Oluşumu: Takılar -able/-ible
7. Hafta  Polimerlerin Özellikleri, Durum Değerlendirmesi: Polimerlerden yapılan bilinen nesneler
8. Hafta  Durum Değerlendirmesi: Hazır Plastikler, Dilbilgisi: Konuşma Anlatımı (Dolaylı Anlatım)
9. Hafta  Polimer Üretimi, Durum Değerlendirmesi: Karbonatlanmış Meşrubatlar için farklı variller (Fıçılar)
10. Hafta  Kompozitlere Giriş, Durum Değerlendirilmesi: Kar Kayağı, Dilbilgisi: İsim fiiller (-ing yapısı)
11. Hafta  Durum Değerlendirilmesi: Karbon Fiber Takviyeli Polimerler (KFTP), Kelime Oluşumu: Ön takılar
12. Hafta  İleri Malzemelere Giriş, Yarı iletkenler
13. Hafta  Durum Değerlendirmesi: Çok Kısımlı Elektronik Devreler, Dilbilgisi: Yardımcı Cümleler, Akıllı Malzemeler
14. Hafta  Nano teknoloji, Durum Değerlendirmesi: Karbon Nanotüpler, Dilbilgisi: Yardımcı kalıplar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
14
0
0
 Sunu hazırlama
14
0
0
 Sunum
14
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
70
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Mehmet ERDOĞAN )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/mehmeter)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mehmeter@gazi.edu.tr)