GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DEMİR ÇELİK ÜRETİMİ/MEM-355
Dersin Adı: DEMİR ÇELİK ÜRETİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Demir ve çelik üretiminde tüketilen hammaddeler yer küredeki bulunuşu, dağılımı, çıkartılması ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
Dünyadaki bölgesel ve ülke bazında demir ve çelik üretim ve tüketim değerleri hakkında bilgi sahibi olur.
Demir ve çelik üretiminde tüketilen hammaddeleri üretim öncesi hazırlık aşamalarını bilir.
Her tür birincil ve ikincil kaynaklardan demir ve çelik üretimi prosesleri hakkında bilgi sahibi olur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Demir ve çeliğin tanımlanması, temel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, demirin doğada bulunma şekli, demir mineralleri ve özellikleri hakkında bil
2. Hafta  Demir cevheri rezervlerinin bölgelere ve ülkelere göre dağılımı, bu konudaki öncü ülkeler, dünyadaki yıllık ülkelere göre demir ve çelik üretim ve tük
3. Hafta  Demir ve çelik üretimine giriş, yüksek fırında tüketilen hammaddeler ve sahip olması gereken temel özellikler.
4. Hafta  Yüksek fırın için pelet ve sinter cevher üretim prosesleri,
5. Hafta  Yüksek fırınlarda tüketilen cüruf yapıcı maddeler, yüksek fırın için kok kömürü üretimi ve temel görevleri.
6. Hafta  Yüksek fırının yapısı, çalışma prensibi, gerçekleşen dönüşümler ve pik metal eldesi,
7. Hafta  Yüksek fırının yapısı, çalışma prensibi, gerçekleşen dönüşümler ve pik metal eldesi, Ara Sınav
8. Hafta  Sıvı pik metalden silis ve fosfor giderme,
9. Hafta  Sıvı pik metal ve çelik hurdasından çelik üretim proseslerinin anlatılması.
10. Hafta  Temel alaşımlandırıcılar ve üretimi, pota metalürjisi ve temel uygulamaları,
11. Hafta  Sürekli döküm ve haddeleme prosesleri,
12. Hafta  Yeni nesil çelikler ve üretim prosesleri,
13. Hafta  Çeliklerin sınıflandırılması ve standartlarla gösterimi,
14. Hafta  Dönem içi verilen ödevlerin sunumu.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
4
10
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
14
0
0
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
7
1
7
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Halil ARIK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/harik)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (harik@gazi.edu.tr)