GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KAYNAK METALURJİSİ/MEM-232
Dersin Adı: KAYNAK METALURJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler, kaynak sırasında ve sonrasında oluşan metalürjik olayları öğrebnir, kaynak metaline atmosferik gazların etkisini öğrenir,
Kaynak yöntemleri ve ısı girdisinin katılaşma özelliklerine olan etkisini öğrenir,
Kaynak hatalarından gözenek ve çatlak hatalarının sebeplerini öğrenir, çeliklerin kaynak yeteneklerini öğrenir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  • Giriş • Kaynağın önemi • Kaynağın kullanım alanları • Endüstriyel önemi ve endüstride kullanılan yaygın yöntemler
2. Hafta  • Kaynak yöntemleri • Genel metalürji • Metalik bağlar • Kristal yapılar hakkında kısa hatırlatıcı bilgiler
3. Hafta  • Kaynakta kimyasal reaksiyonlar • Kaynak bölgesine absorbe olan gazlar ve bunların kaynak metaline olan etkileri
4. Hafta  • Kaynakta ısı akışı, • ısı girdisi ve kaynak yöntemlerinin farklı ısıl girdileri • Kaynak bölgesinde ısı dağılımı eğrileri • Isı dağılımının malze
5. Hafta  • Kaynak metali, kaynak metal hacmi • Kaynak havuzu • Kaynak havuzunda buharlaşma • Kaynak havuzu sıcaklık bölgeleri
6. Hafta  • Kaynak havuzunda sıvı akışını etkileyen faktörler • Lorentz kuvvetleri • Yüzey gerilim etkisi • Yerçekimi etkisi
7. Hafta  • Kaynak metalinde katı hal faz dönüşümleri • ∆t8/5 soğuma zamanı • CCT Diyagramları, Arasınva • Ara Sınav
8. Hafta  • Ergime bölgesinde alt tane yapısı • Ergime bölgesinde epitaksiyel büyüme • Kaynak metalinde yeni tanelerin çekirdeklenmesi
9. Hafta  • Kaynak metalinde katılaşma ve hücresel büyüme • Kaynak metalinin dentiritik büyümesi
10. Hafta  • Ergime bölgesinde faz dönüşümleri • Tanesınırı ferrit • Widmanstaten ferrit • Asikuler ferrit
11. Hafta  • Kimyasal homojensiszlikler • Gaz metal reaksiyonları • Curuf metal reaksiyonları
12. Hafta  • Isıdan Etkilenen Bölge • ITABDA tane büyümesi ve yeniden kristalleşme • Kaynak parametrelerinin etkisi
13. Hafta  • Düşük karbonlu çeliklerin kaynaklanabilirliği • Kaynak metali çatlakları • Soğuk çatlaklar • Sıcak çatlaklar
14. Hafta  • Paslanmaz çeliklerin kaynak kaabiliyeti • Ferritik paslanmaz çelikler • Austenitic paslanmaz çelikler • Martenzitik paslanmaz çelikler • Dublex
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
38
 Ödev
1
7
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
15
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
14
0
0
 Sunu hazırlama
14
0
0
 Sunum
14
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
14
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
56
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
5
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
6
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
7
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
8
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
10
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
11
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
12
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
13
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
14
Matematik, fen ve kendi dalları ile ilgili ve mühendislik konularında yeterli bilgiye sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Adem KURT)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ademkurt)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ademkurt@gazi.edu.tr)