GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RESTORASYON PROJESİ/İNM 440
Dersin Adı: RESTORASYON PROJESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Restorasyon projesi yapımına ilişkin standart ve yönetmelikleri açıklayabilir,
Restorasyon öncesi yapılan çalışmaları oluşturabilir,
Restorasyon tekniklerini açıklayabilir,
Restorasyon projesini hazırlayabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Restorasyon projesi yapımına ilişkin standart ve yönetmelikler,
2. Hafta  Tarihi yapı ve çevre koruma, korunacak değerler ve korumanın kuramsal temeli,
3. Hafta  Restorasyon öncesi yapılan araştırmalar, koruma ölçütleri, korunacak değerlerin tanımı,
4. Hafta  Restorasyon öncesi yapılan araştırmalar, koruma ölçütleri, korunacak değerlerin tanımı,
5. Hafta  Tarihi ve kültürel değer taşıyan yapıların, yapı gruplarının ve çevrelerinin yapı tipolojileri,
6. Hafta  Yapıların ölçülmesi ile ilgili ölçme tekniklerinin tanıtılması,
7. Hafta  Yapıların ölçülmesi ile ilgili ölçme tekniklerinin tanıtılması,
8. Hafta  Ara Sınav, Yapıların ölçülmesi ile ilgili ölçme tekniklerinin tanıtılması,
9. Hafta  Seçilen bir yapı ya da yapı gurubunun rölöve, restitüsyon ve restorasyon projesinin hazırlanması kapsamında ön araştırma, belgeleme ve dokümantasyon ç
10. Hafta  Seçilen bir yapı ya da yapı gurubunun rölöve, restitüsyon ve restorasyon projesinin hazırlanması kapsamında ön araştırma, belgeleme ve dokümantasyon ç
11. Hafta  Seçilen bir yapı ya da yapı gurubunun rölöve, restitüsyon ve restorasyon projesinin hazırlanması kapsamında ön araştırma, belgeleme ve dokümantasyon ç
12. Hafta  Rölöve üzerinde hasarların işaretlenmesi, restitüsyon ve restorasyon proje hazırlama yöntemlerinin tanıtılması,
13. Hafta  Rölöve üzerinde hasarların işaretlenmesi, restitüsyon ve restorasyon proje hazırlama yöntemlerinin tanıtılması,
14. Hafta  Ülkemizde ve Dünyada kültür varlıklarının korunmasına ilişkin örgütlenme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
140
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğr. Üyesi Ahmet GÖKDEMİR )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.websitem.gazi.edu.tr/site/ahmetgok)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ahmetgok@gazi.edu.tr)