GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BETONARME PROJESİ/İNM 406
Dersin Adı: BETONARME PROJESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bir yapının tasarım ilkelerinin kavranması
Konu ile ilgili yönetmeliklerin kavranması
Yapı analizinde elle çözüm yöntemlerinin kavranması
Proje çiziminde dikkat edilmesi gerekenlerin öğrenilmesi
Sistem tasarımında kullanılan yardımcı programların öğrenilmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Mimari projenin tanıtımı, Yapı taşıyıcı sistemlerinin tanıtımı ve seçim kriterleri, mimari ile uyumlu yapısal tasarım ilkeleri
2. Hafta  Geçerli yönetmelik ve standartların tanıtılması, Tasarıma esas maddelerin aktarılması
3. Hafta  Betonarme yapı elemanlarının ön tasarımı, yaklaşık bina ağırlığının hesabı
4. Hafta  Binanın doğal periyodunun belirlenmesi ve Eşdeğer Deprem Yükü yöntemine göre binaya etkiyebilecek yaklaşık deprem yükünün hesabı.
5. Hafta  Betonarme döşemelerin ölü ve hareketli yüklere göre hesabı
6. Hafta  Döşemelerden, kirişlere yük aktarımının anlatımı ve kirişlerin taşıdığı yüklerinin hesap edilmesi,
7. Hafta  Taşıyıcı sistemin bilgisayarla modellenmesi ve binanın çözümü sırasında kullanılacak yükleme kombinasyonlarının açılımının yapılması
8. Hafta  Ara sınav/SAP2000 programı kullanılarak binanın statik ve dinamik yükler altında yapısal analizinin yapılması, el çözümü ile sonuçların karşılaştırılması.
9. Hafta  Perdelerin betonarme hesabı.
10. Hafta  Kirişlerin betonarme hesabı.
11. Hafta  Kolonların betonarme hesabı.
12. Hafta  Sürekli temellerin betonarme hesabı.
13. Hafta  Merdivenlerin betonarme hesabı.
14. Hafta  Proje çiziminde dikkat edilmesi gereken maddelerin anlatımı. Hesapların hazırlanış ve sunuş şeklinin örnek proje yardımıyla gösterimi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
5
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
4
20
 Sunu hazırlama
5
4
20
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
1
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
149
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Yağmur KOPRAMAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/yagmur)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yagmur@gazi.edu.tr)