GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FOTOĞRAF I/RES-153
Dersin Adı: FOTOĞRAF I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Pro. Dr. Metin ARSLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/metina
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  metina@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Günümüzdeki fotoğraf üretim aracının nasıl çalıştığını ve nasıl kayıt yaptığını kavrayabilecektir.
Objektif türlerini listeler ve farklı gereksinimler için ne tür objektif kullanılacağını ifade eder.
Formatlarına ve bakaç sistemlerine göre sınıflandırılmış fotoğraf makinelerini tanır. Doğru pozlama kavramını ışığa duyarlı yüzey, ışığa duyarlılık,
Fotografik açıdan ışığın niteliklerini betimler.
Işığa duyarlılığı ve ışığa duyarlı yüzeyi tanımlar.
Alternatif doğru pozlamaları net alan derinliği ve hareketin kaydedilmesi açısından açıklayabilecektir.
Net alan derinliğini etkileyen faktörleri tanımlar.
Genel görüntü düzenleme kurallarını örnek fotoğraflar üzerinden tanır.
Karanlık oda film banyo ve fotoğraf baskı sürecini aşamalarıyla açıklar.
Doğru poz değerinden alternatif poz değeri hesaplar. Fotoğraf makinesini kullanabilecektir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fotoğrafın tarihsel gelişimi
2. Hafta  Makine ve film çeşitleri. Fotograf makinelerinin parçalarının tanıtımı.
3. Hafta  Temel ışık ayarı. Diyafram ve enstantene ayarlarının yapılışı.
4. Hafta  Net alan derinliği ve hız değişkenlerine hakimiyet kazanma. Alan derinliğini değiştiren parametreler. Çekim denemesi.
5. Hafta  Kalvin ölçütleri ve renk sıcaklığının hesaplanması. Beyaz ayarı yapılması. Sayısal fotoğraf makinelerinde WB ayarı.
6. Hafta  IŞIK VE FORM 1
7. Hafta  IŞIK BİLGİSİ Işık ve form ilişkisi,formun vurgulanması,aydınlatma açısı,difüz ve kontras alt başlıkları incelenir. Doğal ve yapay ışık ortamında gölg
8. Hafta   Vize sınavı
9. Hafta  Stüdyo aydınlatma elemanları ve yapay ışık kontrolü Filtreler ve fotoğraf üzerine analog yöntemlerle çekim efektleri yapma . Renk ve form değişikliği
10. Hafta  KOMPOZİSYON Fotoğrafa özgü üretim sürecinde süreç ve bakış noktası seçimi, kadrajlama,zamanlama,ön ve arka görsel öğeler doku,leke,hacim renk konula
11. Hafta  PORTRE 1 Bu derste gün ışığında ve yapay ışıkta kullanılan farklı ekipmanlarını ortaya çıkarttığı ışık değişimleri izlenir uygulanır. Işığın yönündek
12. Hafta  PORTRE 2 Portre objektifleri çekim açalarındaki farklılıklar fon ve konu ilişkileri incelenir uygulattırılır. Morfolojik açıdan farklı modellere uygu
13. Hafta  Çekim denemesi
14. Hafta  Final teslimi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Altıkırkbeş yay.1999 Vilem Flusser, Bir Fotoğraf Felsefesine Doğru, Ağaç Yay.1991 L. Gürer,Temel Tasarım İTÜ matbaas
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
58
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX