GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MALZEME BİLİMİ VE LABORATUVARI/İNM 215
Dersin Adı: MALZEME BİLİMİ VE LABORATUVARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Malzemelerin içyapısını tanıtabilir ve malzemelerin sınıflandırılmasını yapabilir,
Malzemelerin fiziksel, kimyasal, mekanik, ısıl ve akustik özelliklerini açıklayabilir,
Malzemeler üzerine çevre şartlarının etkilerini açıklayabilir,
Malzeme laboratuvar deneylerinin hangi standarda göre ve nasıl yapılacağını açıklayabilir,
Deney sonuçları ile ilgili hesapların nasıl yapılacağını ve ilgili grafiklerin nasıl çizileceğini gösterebilir,
Deney sonuçlarının doğruluğunu kontrol edebilir, deney sonuçlarının nasıl yorumlanacağını ve deney raporunun nasıl hazırlanacağını açıklayabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Atom yapısı, atomlar arası bağlar, atom hareketleri, kristal yapı, amorf yapı
2. Hafta  Kristal yapı kusurları, katı eriyikler, malzemelerin sınıflandırılması
3. Hafta  Mekanik özellikler; Kuvvet, gerilme, deformasyon, malzemelerin şekil değiştirmesi, elastisite
4. Hafta  Mekanik özellikler; elastik ve plastik davranış, sünme, sertlik, tokluk
5. Hafta  Mekanik özellikler; rezilyans, yorulma, kırılma, çarpma, aşınma
6. Hafta  Fiziksel özellikler; Birim ağırlık, yoğunluk, özgül ağırlık, porozite, kompasite, hacimce su emme, kılcal su emme, doyma derecesi, geçirimlilik
7. Hafta  Fiziksel özellikler; Birim ağırlık, yoğunluk, özgül ağırlık, porozite, kompasite, hacimce su emme
8. Hafta  Ara sınav, Fiziksel özellikler; Isıl özellikler; ısı genleşmesi, ısı gerilmeleri, ısı iletkenliği, ısı korunması
9. Hafta  Akustik özellikler; Ses dalgaları, sesin emilmesi ve hacimlerin işitme şartları, havadan yayılan sesler ile ayak seslerinin iletilmesi
10. Hafta  Çevre şartlarının etkileri; atmosfer etkileri, suların, gazların ve kimyasal maddelerin etkileri, metallerin korozyonu, yangın etkisi
11. Hafta  Malzemeler üzerinde kimyasal (asitlerin, bazların ve tuzların) ve fiziksel (birim ağırlık, yoğunluk, porozite, kompasite, hacimce su emme, kılcal su emme, geçirimlilik, doyma derecesi, hacim değişikliği) deneylerinin yapılması
12. Hafta  Malzemeler üzerinde mekanik (çekme, basınç, eğilme, kesme ve kopma) deneylerinin yapılması
13. Hafta  Malzemeler üzerinde teknolojik (aşınma, sertlik, yorulma, çarpma, sünme, kırılma) deneylerinin yapılması
14. Hafta  Malzemeler üzerinde termik (ısı iletkenliği, ısı gerilmeleri) ve akustik özellikler ile ilgili deneylerin yapılması ve rapor dosyasının teslimi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
4
2
8
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. H. Yılmaz ARUNTAŞ , Prof. Dr. Salih YAZICIOĞLU )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/aruntas , http://websitem.gazi.edu.tr/site/syazicioglu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aruntas@gazi.edu.tr , syazicioglu@gazi.edu.tr)