GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YABANCI DİL 6/ENG302
Dersin Adı: YABANCI DİL 6
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Farklı varsayımsal durumlar hakkında yapılan konuşmaları anlayabileceklerdir.
Geçmişteki yetenekler üzerinde görüş bildireceklerdir.
Tarihteki büyük bir olay hakkında konuşabileceklerdir.
Fikirlerini anlamsal bir bütünlük içinde paragraf halinde aktarabileceklerdir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Yüz Yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Değişik durumlarda tavsiyede bulunma, koşul ifadelerini kullanma.
2. Hafta  Öğrenilen bir haberi başka birine raporlama/aktarma, yaşam deneyimleri üzerine oluşturulan metinleri anlama.
3. Hafta  Paragraf Organizasyonu, paragrafın formatı, paragrafın içerikleri hakkında alıştırmalar yapma.
4. Hafta  Yapmakta olduğu bir işi süreç ifade eden zaman ifadeleriyle anlatma.
5. Hafta  Yetenekler hakkında konuşma, mesleklerle ilgili görüş bildirme, insan nitelikleriyle ilgili fikir beyan etme.
6. Hafta  Paragraf Organizasyonu hakkında alıştırmalar yapma, İnternet ile ilgili ifadeleri kullanma.
7. Hafta  Çevresini tarif etme, çevrenin nasıl geliştirilebileceği konusunda konuşma, Miktarlarla ilgili görüş belirtme, çeşitli çevrimiçi siteler hakkında fikir beyan etme.
8. Hafta  ARA SINAV- Geçmişle ilgili koşul ifadeleri oluşturma
9. Hafta  Tarihle ilgili ifadeleri kullanma, Çeşitli yazma etkinlikleri oluşturma, insanları betimleme, Tarihteki büyük bir olayı anlatma, belirsizlikler hakkında konuşma
10. Hafta  Çeşitli paragraf türleri çalışmaları yapma, tavsiyede bulunma, uyarı yapma, özel ya da tehlikeli bir yer hakkında konuşma
11. Hafta  Akademik İngilizce okuma metin çalışması (Ön izleme, Detaylı bilgi için okuma, Ana fikir için okuma )
12. Hafta  Akademik İngilizce dinleme metin çalışması (Ana fikir için dinleme, Detaylı bilgi için dinleme, Bir metindeki sebep-sonuç ilişkisini ayırt edebilme)
13. Hafta  Bir konu hakkında tartışma ve söyleşilere katılma çalışması
14. Hafta  ÖĞRENCİ SUNULARI
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
3
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
4
52
 Haftalık uygulamalı ders saati
13
2
26
 Okuma Faaliyetleri
13
1
13
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
3
1
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
111
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim Elemanları)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://ydyo.gazi.edu.tr/posts/view/title/akademik-kadro-10006?siteUri=ydyo)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ydyo@gazi.edu.tr)