GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAPI DİNAMİĞİ VE DEPREM MÜHENDİSLİĞİ/İNM 308
Dersin Adı: YAPI DİNAMİĞİ VE DEPREM MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yapı Dinamiğinin temel prensiplerinin ve deprem etkisinin yapı sistemleri üzerindeki etkisinin anlaşılması
Yapı dinamiği ve deprem hareketinin inşaat mühendisliğindeki öneminin öğrenilmesi
Yapı dinamiği ve deprem etkisini içeren inşaat mühendisliği problemlerinde analiz ve tasarım için temel metotların öğrenilmesi. Bir yapının tasarım ilkelerinin kavranması
Ders sırasında gösterilen depremler ve sıra dışı yapılar ile ilgili videolar ile mühendislik etiği ve sürekli yaşam boyu eğitimin önemi vurgulanmaktadır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yerkürenin içyapısı ve levha tektoniği, Deprem oluşumu
2. Hafta  Türkiye’deki depremsellik
3. Hafta  Depreme dayanıklı yapı tasarımında temel ilkeler.
4. Hafta  Yapısal olmayan elemanların depreme dayanıklı tasarımı
5. Hafta  Yapı Dinamiğine Giriş. Yapı Sistemlerinin ve Elemanlarının Modellenmesi.
6. Hafta  Tek Serbestlik Dereceli Sistemler. Serbest titreşim.
7. Hafta  Tek Serbestlik Dereceli Sistemler. Serbest titreşim.
8. Hafta  Ara sınav/Harmonik Titreşim. Zamana Bağlı Değişim Gösteren Kuvvetler için Belirlenen Yapısal Tepkiler.
9. Hafta  Lineer Sistemlerin Deprem Davranışı. Davranış Spektrumu Yöntemi.
10. Hafta  Genelleştirilmiş Tek Serbestlik Dereceli Sistemler.
11. Hafta  Çok Serbestlik Dereceli Sistemler. Çok Serbestlik Dereceli Sistemlerin Matematik Modellemesi.
12. Hafta  Çok Serbestlik Dereceli Sistemlerin Serbest Titreşimi
13. Hafta  Çok Serbestlik Dereceli Sistemlerin Doğal Titreşim Frekansları ve Modları
14. Hafta  Çok Serbestlik Dereceli Sistemlerin Zorlanmış Titreşimi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
1
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
1
5
5
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Nihat Sinan IŞIK , Dr. Yağmur KOPRAMAN )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/nihatsinan , https://websitem.gazi.edu.tr/site/yagmur)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nihatsinan@gazi.edu.tr , yagmur@gazi.edu.tr )