GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BETON LABORATUVARI/İNM 334
Dersin Adı: BETON LABORATUVARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İş güvenliğine ilişkin önlemleri alarak deney malzeme ve ekipmanlarını kullanıma hazır hale getirebilir.
Çimento deneylerini yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir.
Agrega deneylerini yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir.
Taze beton deneylerini yapabilir ve sonuçları yorumlayabilir.
Sertleşmiş betonların tahrifatlı/tahribatsız deneylerini yapabilir ve sonuçları yorumlayarak teknik rapor yazabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Beton Bileşim elamanlarının tanımı çeşitleri beton üretimindeki yeri ve önemi, İş güvenliği tedbirlerinin anlatılması
2. Hafta  Çimentonun kalite kontrol deneyleri; kıvam suyu ve priz sürelerinin testleri ve deney sonuçlarının ilgili TS EN ve literatüre göre analiz ederek raporunun hazırlanması.
3. Hafta  Çimentonun kalite kontrol deneyleri; hacim sabitliği ve basınç dayanım deney sonuçlarının ilgili TS EN ve literatüre göre analiz ederek raporunun hazırlanması.
4. Hafta  Agrega kalite kontrol deneyleri; elek analiz (tane büyüklüğü dağılımı) deney sonuçlarının ilgili TS EN ve literatüre göre analiz ederek raporunun hazırlanması.
5. Hafta  Agrega kalite kontrol deneyleri; su emme ve yoğunluk deney sonuçlarının ilgili TS EN ve literatüre göre analiz ederek raporunun hazırlanması
6. Hafta  Agrega kalite kontrol deneyleri; yassılık indeksi, parçalanma direnci, gevşek ve sıkışık birim ağırlık ve metilen mavisi deney sonuçlarının ilgili TS EN ve literatüre göre analiz ederek raporunun hazırlanması.
7. Hafta  Karışım suyu ve katkı maddelerinde aranan özellikler, betonda kullanma kriterleri
8. Hafta  Beton tasarımı ve karışım (TS EN 206 ve TS 802 esas alınarak) hesabı
9. Hafta  Beton karışım (TS EN 206 ve TS 802 esas alınarak) hesabı ve Basınç dayanımı için numune hazırlama
10. Hafta  Taze beton kalite kontrol deneyleri; Çökme (Slump), Ve-Be, Sışışma Faktörü ve hava miktarı tayini deney sonuçlarının ilgili TS EN ve literatüre göre analiz ederek raporunun hazırlanması.
11. Hafta  Teorik+Uygulamalı I. Ara sınav/ Sertleşmiş betondan karot alma ve kalite kontrol testinin yapılması
12. Hafta  Sertleşmiş beton kalite kontrol deneyleri; Basınç dayanımı, Beton test çekici ve ultra ses cihazıyla yaklaşık basınç dayanım belirleme testleri. Bu test sonuçlarının ilgili TS EN ve literatüre göre analiz ederek raporunun hazırlanması
13. Hafta  Uygulama Ara sınavı (28 günlük tasarlanmış beton numunesine tahrifatlı ve tahribatsız test uygulaması) Bu test sonuçlarının ilgili TS EN ve literatüre göre analiz ederek raporunun hazırlanması.
14. Hafta  Çalışmanın sonucunda analiz raporlarının görsel veya yazılı sunumu
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
40
 Ödev
9
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
2
24
 Haftalık uygulamalı ders saati
12
2
24
 Okuma Faaliyetleri
12
1
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
1
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
1
2
 Diğer
6
1
6
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
105
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Osman ŞİMŞEK , Prof.Dr.Salih YAZICIOĞLU )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (simsek@gazi.edu.tr , syazicioglu@gazi.edu.tr)