GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
STATİK/İNM 102
Dersin Adı: STATİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Vektörleri kullanarak maddesel bir noktanın veya rijit bir cismin dengesini ifade eder.
Mekanik problemlerinin çözümünde serbest cisim diyagramını kullanır.
Sisteme uygulanan kuvvetlere eşdeğer bir kuvvet sistemi oluşturur.
Statikçe belirli ve belirsiz sistemleri ayırt eder, statikçe belirli sistemler için mesnet reaksiyonu hesaplar.
Kafes sistemlerin çözümünde, düğüm noktaları ve kesme yöntemlerini uygulayarak çubuk iç kuvveti hesaplar.
İzostatik çerçeveler için iç kuvvet hesaplar.
Kiriş türlerini tanımlar ve iç kuvvet diyagramlarını oluşturur.
Yayılı yükler için geometrik merkez ve ağırlık merkezi hesaplar.
Alan ve kütle atalet momentini tanımlar, farklı geometriler için hesaplar ve paralel eksen teoremini kullanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Newton mekaniğinin türleri ve mühendislikteki uygulamaları, boyutlar ve birimler.
2. Hafta  Vektör işlemleri, kartezyen vektörler, bileşenler ve bileşke, kesişen ve düzlemsel kuvvetler.
3. Hafta  Parçacık dengesi, noktada kesişen kuvvetler için serbest cisim diyagramları, düzlemsel kuvvet içeren problemler.
4. Hafta  Kuvvet sistemleri: moment kavramı, varignon teoremi, nokta çarpımı, üçlü skaler çarpım, eş değer kuvvet sistemleri ve kuvvet sisteminin indirgenmesi.
5. Hafta  İç ve dış kuvvetler, mesnet tipleri, serbest cisim diyagramları, düzlem problemlerde denge.
6. Hafta  İkili ve üçlü kuvvet sistemleri, üç boyutlu problemler, statikçe belirli ve belirsiz cisimler.
7. Hafta  Ara sınav - Çubuk taşıyıcı sistemler, düğüm noktaları yöntemi, sıfır kuvvet çubukları, kesme yöntemi.
8. Hafta  Normal kuvvet, kesme kuvveti ve moment tesirleri, kiriş türleri, Gerber kirişi, iç kuvvetlerin hesaplanması.
9. Hafta  Eksenel kuvvet, kesme kuvveti, eğilme momenti eşitliklerinin elde edilmesi ve diyagramlarının çizilmesi.
10. Hafta  Basit/bileşik kesitlerin kütle merkezinin hesabı.
11. Hafta  Bileşik alanlar ve cisimler, yayılı yükler, hacimlerin ağırlık merkezleri.
12. Hafta  Kütle atalet momentleri, paralel eksen teoremi.
13. Hafta  Asal atalet momenti hesabı için Mohr çemberi.
14. Hafta  Asal atalet momenti hesabı için Mohr çemberi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
72
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmek
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Yağmur KOPRAMAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/yagmur)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yagmur@gazi.edu.tr)