GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAYISAL ANALİZ/MAT202
Dersin Adı: SAYISAL ANALİZ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Kürşat YILDIZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kursaty
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kursaty@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematik, kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgileri
Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurmak ve disiplinlerarası problemler için matematiksel modeller geliştirmek
Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlamak, formüle etmek ve incelemek
Matematik, iletişim, problem çözme ve beyin fırtınası yetilerini geliştirmek
Teknolojiyi matematiğin anlaşılıp uygulanması için etkin bir araç olarak kullanmak




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sayı sistemleri ve hatalar: Tamsayıların gösterilimleri, kesirlerin gösterilimleri.
2. Hafta  Kayan nokta aritmetiği, anlamlı basamakların kaybı ve hata yayılımı.
3. Hafta  Polinomlar ile interpolasyon: Polinom biçimleri, Interpolasyon polinomunun varlığı ve tekliği.
4. Hafta  Polinomlar ile interpolasyon: Bölünmüş fark tablosu, interpolasyon polinomunun hatası.
5. Hafta  Sayısal Türev, Sayısal İntegrasyonun temel kuralları. Gauss kuralları.
6. Hafta  Sayısal İntegrasyon: Bileşik kurallar, adaptif formüller.
7. Hafta  Non-lineer denklemlerin çözümleri: İteratif yöntemlerin hatırlanması. Sabit nokta iterasyonu.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Non-lineer denklemlerin çözümleri: Sabit nokta iterasyonunun yakınsama hızının artırılması. Newton ve Sekant yöntemlerinin yakınsaklığı.
10. Hafta  Non-lineer denklemlerin çözümleri: Polinom denklemlerinin kökleri, Gerçek kökler, kompleks kökler ve Müller yöntemi.
11. Hafta  Matrisler ve Lineer Denklem Sistemleri: Matrislerin özellikleri, lineer sistemlerin eliminasyon ile çözümü.
12. Hafta  Matrisler ve Lineer Denklem Sistemleri: Pivotlama stratejileri, Üçgen faktorizasyon.
13. Hafta  Matrisler ve Lineer Denklem Sistemleri: Yaklaşık çözümlerin hata ve residüelleri, Normlar.
14. Hafta  Matrisler ve Lineer Denklem Sistemleri: Geriye doğru Hata analizi ve iteratif geliştirme.
15. Hafta  Determinantlar ve Özdeğer problemleri.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
92
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX