GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YABANCI DİL 3/ENG201
Dersin Adı: YABANCI DİL 3
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İşte, okulda, boş zamanda vb. düzenli olarak karşılaşılan bilindik konularda açıkça belirtilen standart şeylerin ana noktalarını kavrayacaklardır.
Kendi kişisel deneyimleriyle ilgili basit metinler üretip bunları karşılıklı bir diyalog içinde paylaşacaklardır.
Telefon görüşmelerinde kullanılan ifadeleri etkin bir şekilde ifade edebileceklerdir.
Koşul cümlelerini anlayıp bunlarla ilgili ifadeleri kullanacaklardır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz Yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Geçmiş zamanda gerçekleşen eylemler hakkında konuşma, boş zaman etkinlikleriyle ilgili konuşma yapma.
2. Hafta  İlişkiler hakkında konuşma, ilişkilerle ilgili kelimeleri kullanma, hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları şeyleri ifade etme.
3. Hafta  İş ve eğitimle ilgili konuşma, Konuşma anında yapılan eylemlerle ile sürekli olan yapılan eylemleri karşılaştırma.
4. Hafta  Meslekler hakkında konuşma, yapılan eylemlerin sıklıklarını ifade etme.
5. Hafta  Gelecek planlar hakkında konuşma, telefon konuşması yapma,
6. Hafta  Planlanmış gelecek eylemler hakkında konuşma, Yardımcı fiiller kullanmadan soru sorma.
7. Hafta  Kişisel deneyimler hakkında konuşma, zorunluklar hakkında konuşma.
8. Hafta  Geçmiş deneyimler hakkında konuşma, önerilerde bulunma.
9. Hafta  ARA SINAV- Yön sorma ve yön tarif etme,
10. Hafta  Geçmiş zamanda gerçekleşen eylemler hakkında konuşma.
11. Hafta  Taşıma ile ilgili konuşma, seyahatte kullanılan nesnelerle ilgili ifadeler oluşturma.
12. Hafta  Sağlık hakkında konuşma, sağlık problemlerini açıklama, sağlık ve hastalıkla ilgili kelimeler, eylemlerin süreleri hakkında konuşma.
13. Hafta  Gelecekle ilgili tahminde bulunma, yiyecek tercihlerini tartışma, yiyecekle ilgili kelimeleri kullanma.
14. Hafta  ÖĞRENCİ SUNULARI
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
3
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
4
52
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ((Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim Elemanları))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ((http://ydyo.gazi.edu.tr/posts/view/title/administration-150910?siteUri=ydyo))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ydyo@gazi.edu.tr)