GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RESTORASYON TEKNİKLERİ/İNM-316
Dersin Adı: RESTORASYON TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ahmet GÖKDEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ahmetgok
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ahmetgok@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütlerini açıklayabilir.
Anıtlarda bozulmaya neden olan etmenleri açıklayabilir.
Restorasyon öncesi yapılan çalışmaları oluşturabilir.
Tarihi çevre koruma planlaması yapabilir.
Restorasyon tekniklerini açıklayabilir.
Dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin, programın amaçlarında tanımlanan yeterlikleri kazanmaları beklenmektedir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri
2. Hafta  Anıtlarda bozulmaya neden olan etmenler
3. Hafta  Restorasyon öncesi yapılan çalışmalar; tarihi ve arkeolojik araştırmalar, teknik araştırmalar, vb.
4. Hafta  Restorasyon öncesi yapılan çalışmalar; tarihi ve arkeolojik araştırmalar, teknik araştırmalar, vb.
5. Hafta  Restorasyon öncesi yapılan çalışmalar; tarihi ve arkeolojik araştırmalar, teknik araştırmalar, vb.
6. Hafta  Restorasyon projesinin hazırlanması; röleve çalışmaları, fotoğrafla belgeleme, analiz çalışmaları
7. Hafta  Restorasyon projesinin hazırlanması; röleve çalışmaları, fotoğrafla belgeleme, analiz çalışmaları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Restorasyon teknikleri; sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, temizleme, taşıma vb.
10. Hafta  Restorasyon teknikleri; sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, temizleme, taşıma vb.
11. Hafta  Restorasyon teknikleri; sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, temizleme, taşıma vb.
12. Hafta  Restorasyon teknikleri; sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, temizleme, taşıma vb.
13. Hafta  Tarihi çevre koruma, koruma planlaması
14. Hafta  Tarihi çevre koruma, koruma planlaması
15. Hafta  Tarihi çevre koruma, koruma planlaması
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahunbay, Z., Tarihi çevre koruma ve restorasyon, Yem Yayınevi, İstanbul, 1999.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri, Anıtlarda bozulmaya neden olan etmenler, Restorasyon öncesi yapılan çalışmalar; tarihi ve arkeolojik araştırmalar, teknik araştırmalar, vb., Restorasyon projesinin hazırlanması; röleve çalışmaları, fotoğrafla belgeleme, analiz çalışmaları, Restorasyon teknikleri; sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, temizleme, taşıma vb., Tarihi çevre koruma, koruma planlaması.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
2
3
6
 Haftalık uygulamalı ders saati
11
3
33
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
2
3
6
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
63
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX