GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SU YAPILARI/İNM-314
Dersin Adı: SU YAPILARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Zeliha Selek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Akarsu morfolojisi ve katı madde hareketini açıklayabilir.
Akarsu düzenlemelerini açıklayabilir.
Su getirme yapıları ve özelliklerini açıklayabilir.
Kanalizasyon yapıları ve özelliklerini açıklayabilir.
Sulama-drenaj yapıları ve özelliklerini açıklayabilir.
Su kuvvetleri ile ilgili yapılar ve özelliklerini açıklayabilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Akarsu morfolojisi, katı madde hareketi
2. Hafta  Akarsu morfolojisi, katı madde hareketi
3. Hafta  Akarsu düzenlemeleri
4. Hafta  Akarsu düzenlemeleri
5. Hafta  Akarsu düzenlemeleri
6. Hafta  Temel Hidrolik Bilgileri
7. Hafta  Temel Hidrolik Bilgileri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Nüfus ve su ihtiyacı, suların derlenmesi, iletim hattı tesisleri, arıtma tesisleri, su depoları
10. Hafta  Nüfus ve su ihtiyacı, suların derlenmesi, iletim hattı tesisleri, arıtma tesisleri, su depoları
11. Hafta  Su getirme yapıları
12. Hafta  Su getirme yapıları
13. Hafta  Su Temizleme
14. Hafta  Su Temizleme
15. Hafta  Sulama-drenaj
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Sulama (Planlama ve Projelendirme İlkeleri), Feridun Hakgören, Akdeniz Üni., Basımevi, 1996. Sulama Mühendisliği, S. Turhan ACATAY, Dokuz Eylül Üni. Vakfı Basımevi, 1996. Sulama ve Drenaj, Turan Kızılkaya, DSİ yayınları, 1996.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Akarsu morfolojisi, katı madde hareketi, Akarsu düzenlemeleri, Su getirme yapıları, nüfus ve su ihtiyacı, suların derlenmesi, iletim hattı tesisleri, arıtma tesisleri, su depoları, suyun dağıtımı, Kanalizasyon yapıları, kanalizasyon sistemleri, kanalizasyon ağı yapıları ve en kesitleri, arıtma tesisleri, Sulama-drenaj yapıları; kanallar, borular vb., Su kuvvetleri tesisleri, biriktirme haznesi yer seçim esasları, barajlar, bağlamalar, iletim yapıları.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
5
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
11
4
44
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
4
8
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
4
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
63
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX