GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GELENEKSEL TÜRK HALK MÜZİĞİ/MZ-213
Dersin Adı: GELENEKSEL TÜRK HALK MÜZİĞİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Salih Yazıcıoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/syazicioglu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  syazicioglu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Genel Müzik kavramını yorumlayabilecektir. Müzik kavramını tanımlar. Notaları tanımlar. İnsan seslerini tanımlar.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Genel Müzik Bilgileri.(Müzik nedir, anahtar. Porte, nota, insan sesleri vs.)
2. Hafta   Geleneksel Türk Halk Müziği’nin Tanımı, oluşumu ve T.H.M.’ni oluşturan temel ögeler.
3. Hafta  Geleneksel Türk Halk Müziğindeki Türler(Sözlü ve Sözsüz Ezgiler) ve Türk Halk Müziği Enstrümanları.
4. Hafta   Nota Değerleri.
5. Hafta  Geleneksel Türk Halk Müziği’nde Usuller, Yörelere göre Usullerin Özellikleri.
6. Hafta  Türkü Analizi. (Türküleri ritimsel ve ezgisel olarak ayırt edebilme) Uygulamalı Türkü Öğrenimi: Güney Doğu Anadolu Yöresi:(Halay Ağırlama) -Siyah zülf
7. Hafta   Uzun Havalar Örnek Türkü: Mehrali Bey ,Zahidem. Uygulamalı Türkü Öğrenimi:Ege Yöresi (Zeybek): -Kerimoğlu Zeybeği. TRT Rep. No:1714 Denizli -Alıda V
8. Hafta  Uygulamalı Türkü Öğrenimi: Karadeniz Yöresi: (Horonlar) -Püsküllüdür Alagürgen. TRT Rep. No:1323 Trabzon -Giresunun Evleri. TRT Rep. No:1548 Giresun
9. Hafta  Uygulamalı Türkü Öğrenimi: Orta Anadolu Yöresi: (Bozlak) -Evlerinin Önü Marul. TRT Rep.No: 22 Kırşehir -Entarisi Kırmızı. TRT Rep. No:2497 Eskişehir
10. Hafta  Uygulamalı Türkü Öğrenimi: Orta Anadolu Yöresi: (Bozlak) -Evlerinin Önü Marul. TRT Rep.No: 22 Kırşehir -Entarisi Kırmızı. TRT Rep. No:2497 Eskişehir
11. Hafta  Uygulamalı Türkü Öğrenimi: Trakya Yöresi: (Karşılama) -Bir Evler Yaptırdım.TRT Rep. No:1948 Edirne -Bulut Gelir Seher İle. TRT Rep. No:426 Rumeli
12. Hafta  Uygulamalı Türkü Öğrenimi: Doğu Anadolu Yöresi: (Deyiş) -Aşan Bilir Karlı Dağın Ardını. TRT Rep. No:919 Sivas -Halaylım. TRT Rep.No:2377 Malatya
13. Hafta  Uygulamalı Türkü Öğrenimi: Akdeniz Yöresi: (Teke Zortlatması) -Dirmilcikten Gider Yaylanın Yolu. TRT Rep. No:2665 Burdur -Çay Benim Çeşme Benim. TRT R
14. Hafta  Öğrenilen Tüm Bilgilerin ve Türkülerin Tekrarı
15. Hafta   Öğrenilen Tüm Bilgilerin ve Türkülerin Tekrarı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yok
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
1
2
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
38
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisiX
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi (gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre koşulları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisiX
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisiX
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisiX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisiX
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciX
10
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalıkX
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalıkX
12
Yönetsel becerilere sahip inşaat mühendisi yetiştirmekX